/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Panasonic Lumix TZ7
Fra : marc43
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 20-02-10 01:23

Jeg har lige købt et Panasonic lumix TZ7.

Jeg vil gerne vide, hvor meget plads der er tilbage på kortet og jeg vil også gerne vide, hvor meget video jeg sammenlagt har optaget, så jeg ved nogenlunde hvornår det er ved at være tid til at overføre video til DVD.

Jeg kan ikke finde noget i brugsanvisningen eller på google.

Er der nogen, der er erfarne brugere?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 02:29

Der er et 32 GB High Speed SDHC hukommelses kort i og det er et stort kort, der kan være cirka 58000 billeder eller 8 timers video på kortet, så kan du begynde at regne hvornår kortet er fyldt.
Oplysningerne er herfra og det burde også stå i manualen:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Lumix+digitalkameraer/Superzoom/DMC-TZ7/specifications/2029812/index.html?trackInfo=true

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 02:32

Citat
Jeg kan ikke finde noget i brugsanvisningen eller på google.
selvfølgelig kan du ikke finde det på Google det er en søgemaskine, men du kan finde det på http://www.panasonic.dk
det burde også stå i manualen

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-02-10 10:36

Ja selvfølgelig kan jeg regne det ud, men så skal jeg hver gang tælle antallet af billeder sammen og jeg skal til at sammenlægge måske 50 klip (manuelt), der svarer til typisk en time. Det er jo det jeg gerne vil undgå.

Det står ikke i brugsanvisningen og ikke på Panasonic.dk. Det er derfor jeg efterspørger nogle erfarne brugere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-10 10:56

Du må meget gerne fortælle om din erfaring med det kamera.
Duer det til videooptagelser i praksis?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-02-10 11:17

Jeg har først fået det i går, så det har ikke været de bedste betingelser at teste det i, men jeg er godt tilfreds. Det kan snart ikke blive lettere, når man bare skal trykke på en knap for at optage.

Kvaliteten er i HD og med et kort på 32 Gb til 500 kr. er der plads til ca. to timers video i HD kvalitet. Ift. mit gamle traditionelle videokamera synes jeg, at der lidt sværere at holde stille, men det er jo nok fordi det er meget mindre. Det eneste minus jeg har fundet er når man afspiller flere klip efter hinanden, så fryser billedet lige MEGET kort når et klip slutter hvorimod der jo normalt er en glidende overgang. Det kan vel redigeres væk på computeren. Man kan sikkert også gøre noget andet kan jeg forestille mig med nogle effekter, men jeg er ikke kommet så langt endnu. så er der også lige det, at dato ikke bliver overført når overfører video til andre medier. Måske bliver det overført, hvis man bruger en computer for så er disse data tilgængelige. det kan jeg dog leve med.

De sekvenser, der ligger på youtube svarer til den kvalitet jeg har oplevet.

Alt i alt et kamera, der er alle pengene værd og jeg regner med at få optaget meget mere video med børnene nu, for nu har jeg både kamera og video i et og skal ikke skifte og have begge dele med.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-10 13:08

Citat
Det er derfor jeg efterspørger nogle erfarne brugere.
erfarne brugere bliver vist ikke nem at finde, det er et ret nyt kamera og derfor ikke så mange der bruget det endnu.
Jeg kan så heller ikke se nogen problem ved at tømme kortet engang imellem, du vil vel have film og foto ind på computere på et tidspunkt?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-02-10 13:12

Nej det var faktisk meningen, at det skulle afspilles på en HDD recorder og over på en DVD, men så må jeg jo bare tælle tiderne sammen for hvert klip

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-02-10 16:40

Sådan som jeg læser specificationerne, kan du ikke overføre i HD kvalitet som andet en filer til en computer. Kameraet selv man ikke afspille det, men konverterer til noget simpelt hvis det skal afsille video.

Dine hak er nok hver gang der skiftes fil.
HD kan den vist også kun lave med 30 billeder i sekundet efter amerikansk standard.
Det vil vise sig hvor glat det bliver når hver 6. billede skal springes over for at lave en normal dvd.
Jeg kan heller ikke se at der er billedstabilisering, og så skal der stativ til , så snart man zoomer lidt.

Du må meget gerne vende tilbage og fortælle om dine erfaringer senere.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-02-10 17:19

Jo der er tre slags billedstabilisering.

Det er rigtigt, at HD kun kan overføres til en computer og overførsel til en HDD recorder er 576p, hvilket jo også er udmærket. På længere sigt er det kompatibelt med Blue Ray når man engang får råd til en, der kan optage

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 20-02-10 17:21

Tak for svaret o.v.n..

Du får point selvom der ikke var så meget nyt i det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-10 17:51

Tak - det er ret håbløs at finde erfarne brugere af et så nyt kamera, håber du finder en løsning