/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Sikkerhed!
Fra : Majormajor
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 19-02-10 18:04

Der var en gang, hvor Nyborg holdt 800 års-fødselsdag i starten af halvfjerserne, og da blev byen besøgt af dronningen og hendes prins. Det var dejligt sommervejr og alle mennesker var glade. Ja, selv dronningen var glad og vinkede til højre og venstre, medens hun og hendes følge, der også bestod af byen stolte borgmester og andre højtstående borgere, vandrede stille og trygt gennem den gamle bys gader.

Og ro og orden blev opretholdt, blot ved at byens politimester, der var i sin fineste uniform, var med i processionen.

Se, det var skønne dage den gang. Og det er kun omkring 35 år siden .

Og se, det var den gang. I vore dage er det snart sådan, at alle, der blot giver deres mening til kende, bliver truet med al landsens ulykker og skal derfor have beskyttelse.

Hvorfor og hvordan er vi dog kommet så "langt" ?

Hilsen MM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-10 18:07

Dronningen med følge havde også livvagter dengang, du så dem bare ikke de anonyme mænd i gråt jakkesæt

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 19-02-10 18:48

Citat
Dronningen med følge havde også livvagter dengang, du så dem bare ikke de anonyme mænd i gråt jakkesæt

Min jakkesæt var ikke grå.
Jeg var forklædt som en dobbelt major
vvdriver

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-02-10 20:10

For 35 år siden, så'een ca. var danmark et meget fredeligt land - selv en andeflok blev behørigt fulgt over fodgængerovergangen af Sofus Landbetjent. Ja, selv de mest fortravlede billister holdt smilende tibage for andemor og hendes små priprapper, og billisterne begynde først at køre igen, når familien And'tonsen var kommet sikkert på modsatte fortorv.
Jow, det var knageme tider, den gang for ikke så forfærdelig længe siden.
Oveni hatten, havde vi hver eneste søndageftermiddag, i radioen et program der hed, Giro 413 og var der noget der kunne samle familien danmark - så var det Giro 413. Alle ventede spændt på at høre den sang der hed, "Mor er den bedste i verden" alle i familien trallede med, og jublen ville ingen ende tage, da der længere ned i teksten blev sunget, "Hvad så med far, jo han er også rar. Men mor er den bedste i verden" Selv far smilede med, som han sad der i sin netundertrøje og kameluldslippers - og endog i husets bedste stol.
Jo, det var tider. Selv solen skinnede som aldrig før, og det var som om alle havde medvind på cykelstierne. Vinterne var også bedre dengang. Vi havde hvid jul hvert eneste år - og vi løb på skøjter allerede midt i november til midt i marts.
Selv verdenspressen havde kun godt at sige om de her mennesker fra H. C. Andersens eventyrland.
Men ak og ve, alting har en ende og en spoleorm den har to - pludselig var freden forbi. De lykkelige danskere kunne ikke klare den længere ved at holde sig indendøre. Nu skulle vi lige pludselig være medlem af EU, og vi skulle, oveni de fremmedarbejdere vi havde lukket ind, også til at tage imod flygtninge. Flygtningene blev jo flere og flere, og da et lyst hoved indefra Christianborg fandt ud af, at det var politisk ukorrekt at kalde dem flygtninge, blev de nu kaldt indvandrere - og når man er indvandrer, er man i sin gode ret til at kræve.. ...............Ja vi kender alle til hvordan det er gået - fortsæt bare fortællingen.....................

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 20-02-10 11:33

Citat
Og se, det var den gang. I vore dage er det snart sådan, at alle, der blot giver deres mening til kende, bliver truet med al landsens ulykker og skal derfor have beskyttelse.

Hvorfor og hvordan er vi dog kommet så "langt"
Det kan vel ikke bare være nydanskernes skyld . Vi gammeldanskere har da også ændret os meget!

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 20-02-10 15:11

Det er vist en "populær" tankegang at Danmarks utryghed skyldes flygtninge -
først og fremmest af muslimsk oprindelse.

__________________________________________________________________
Heldigvis:

I Danmark findes kun få eksempler på attentater; nævnes kan dog mordet på den kullede grev Gerhard 3. i 1340, begået af Niels Ebbesen og hans mænd, samt det mislykkede pistolattentat mod konseilspræsident Estrup i 1885, der blev udført af den 19-årige typograf Julius Rasmussen "til gavn for friheden" og for at få gjort en ende på den udemokratiske regering. Estrup slap uskadt takket være en solid frakkeknap.
_______________________________________________________________________________

Men jeg vil vove at påstå, at der altid har været behov for livvagter for de kongelige, politikere osv i Danmark, samt der altid har været skrevet trusselsbreve, samt at der altid har været vold og kriminalitet i lille Danmark.

Måske blev man bare ikke bombarderet med det hver eneste dag i alle medier.

Man følte utryghed med jøder, zigeugere, polske roearbejdere, socialister, polske , cirkusfolk, o.s.v

Alt der ikke var "dansk-dansk" og "anderledes"

Kan dog ikke komme med statistikker for min formodning ...

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-10 17:57

Citat
Hvorfor og hvordan er vi dog kommet så "langt"
Fordi vores politikere er medieliderlige og har sammen med folket i almindelighed ladet sig rive med af "amerikaner-tilstande", så vores værdigrundlag er skredet, så alt nu drejer sig om forbrug, se TV, læse E.B ol. og almindelig laden ståen til og ligegyldighed .

De såkaldte "menneskelige værdier" er en saga blot .
Citat
og når man er indvandrer, er man i sin gode ret til at kræve.. .............
Det gør vi da mere eller mindre alle sammen .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 20-02-10 18:00

Citat
Dronningen med følge havde også livvagter dengang, du så dem bare ikke de anonyme mænd i gråt jakkesæt
Fis med dig ovn. Det mener du jo alligevel ikke, da ingen må vide, hvad du mener .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-02-10 19:52

Citat
og når man er indvandrer, er man i sin gode ret til at kræve.. .............
Citat
Det gør vi da mere eller mindre alle sammen
Jepper, nogen mere end andre.

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 20-02-10 21:36

Tak for svaret Cathcart.

Ak ja, de værdinormer . Og jeg slutter her, da fokus nu bliver lagt over på imamen fra USA .

Hilsen MM

Kommentar
Fra : Fantomas

Dato : 21-02-10 08:43

Citat
Fordi vores politikere er medieliderlige og har sammen med folket i almindelighed ladet sig rive med af "amerikaner-tilstande", så vores værdigrundlag er skredet, så alt nu drejer sig om forbrug, se TV, læse E.B ol. og almindelig laden ståen til og ligegyldighed

De såkaldte "menneskelige værdier" er en saga blot

Hvor er det rigtigt!

Også at alle sammen "kræver" ...

Men i Dagens Danmark er det kun dansk-dansk-danskerne som har ret til at "kræve". Anstændighed, tolerance for "vores" normer (som ikke er helt de samme som mine, selv om jeg også er dansk-dansk-dansker)