/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
strikkeringe
Fra : karin42
Vist : 6002 gange
100 point
Dato : 19-02-10 12:04

hvem har et godt kendskab til strikkeringe ? jeg har stor lyst til at prøve , men mangler lidt vejledning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 12:09

Jamen så lærte jeg noget nyt igen idag, eller gjorde jeg, ligner det ikke dem vi havde som unge, hvor vi lavede hestetømme, en strikkelise, eller hvordan var det nu det var

Princippet ligner da???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 19-02-10 12:10

Nåå jeg tog ikke helt fejl, det er en "forstørret" strikkelise, den ser sjov ud, men kan da ikke bruges til ret mange ting, i forhold til strikkepind/rundpinde

http://www.emu.dk/elever4-6/fag/hnd/goer_selv/hurtigstrik/index.html

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 12:22

Citat
Nåå jeg tog ikke helt fejl,

Nææ det gjorde du ikke ...............meeen jeg syntes at huske....ikke hvordan men at vi lærte at "strikke" med fingrene
Man fil så en lang "pølse" ud af det.
Kender i det ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 12:25

Piaskov, ja det gør jeg, dvs min lille niece strikkede lange dimser i en uendelighed sidste år, så jeg blev begavet med flere af dem, og har pænt gemt dem, men de er ganske ubrugelige, eller også mangler jeg fantasi

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 12:29

Citat
og har pænt gemt dem, men de er ganske ubrugelige,

Jeps...der var da nogle fra min klasse det brugte dem til håret. Bandt hestehalen op i den.
Godt nok ud over elastikken for ellers gled de ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 12:30

Undskyld Karin...vi spammer...det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 12:39

Jeg tror ikke det vil klæ' mig med rottehaler/hestehale

Nu er jeg smuttet, go' week-end

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-02-10 13:13

Jeg havde heller aldrig hørt om strikkeringe, men det ser da spændende ud !
- der er en vejledning her: http://www.slojddetaljer.se/pslweb/assets/pdf/SE/stickringar.pdf

Iøvrigt kan jeg se at f.eks. Panduro har opskriftshæfter til 19 kr stk og der er da mange ting man kan strikke.........

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Umiddelbart er jeg da sikker på du ser godt ud med rottehaler/hestehale Nordsted1, men man skal selvfølgelig selv synes det.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-02-10 13:23

Citat
min lille niece strikkede lange dimser i en uendelighed sidste år, så jeg blev begavet med flere af dem, og har pænt gemt dem, men de er ganske ubrugelige, eller også mangler jeg fantasi

Du kan da sy dem sammen rundt eller frem og tilbage og din lille hund (på billedet) vil ligge som en præmiehund.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-10 13:47

Der er nu også en brugsanvisning i mit første link

Og når jeg skriver at rottehaler/hestehale ikke vi klæ' mig, så kan du godt tro på det

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 19-02-10 14:42

Tak for svaret Nordsted1.

det var som jeg frygtede - en ting der for mig er ubrugelig

måske mindre børn syntes den er sjov , men tak for jeres ulejlighed . venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 12-05-10 16:50

Jeg har fået samlet mig flere forskellige størrelser af strikkeringe efterhånden. Jeg har også en aflang (rektangulær), som jeg er ved at strikke et halstørklæde på. Man kan både strikke rundt eller frem og tilbage på de runde ringe. Jeg har strikket flere huer, halsedisser håndledsvarmere, pandebånd (ørevarmere) og er også ved at strikke et par vanter på en af dem. Sokker har jeg ikke prøvet endnu.
Men jeg kan godt sige jer, at jeg er forlængst blevet bidt af mine strikkeringe. Og det er ikke bare børnelegetøj. Jeg kan strikke en hue på få timer på en strikkering. På strikkepinde tager det mig længere tid.

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 12-05-10 17:27

Hvordan starter man et nyt emne herinde? Mit gamle emne er lukket og jeg kan ikke skrive mere i det.

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 12-05-10 22:57

Jeg er slem til at strikke den forkerte vej rundt (mod uret - istedet for med uret). Men maskerne bliver strikket på samme måde, lige meget, hvad vej man strikker rundt. Jeg har også fundet ud af at strikke vrang på dem.

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 23-05-10 01:54

Jeg har fundet ud af, hvordan man starter et nyt emne herinde.

En skønne dag strikker jeg nok en større ting på mine strikkeringe. F.eks. et sjal eller en sweater. Jeg har jo en størrelse ring, jeg kunne strikke ærmer med.

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 01-05-11 13:00

Duer dette emne stadig eller er det lukket?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-11 23:11

Strikkelene, hvis du har et spørgsmål, er det bedst at du opretter dit spørgsmål... denne tråd er lukket, og det er også kun os der har deltaget i den, der ser at du skriver her

Når du opretter "dit eget" spørgsmål kan alle på kandu se det, og du vil få mulighed for meget mere hjælp

Kommentar
Fra : strikkelene

Dato : 06-09-11 23:09

Jeg har lige strikket mine første tommelfingre på et par store vanter på mine lyserøde/pink strikkeringe.