/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvor mange penge ?
Fra : kenneth91
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 18-02-10 23:47

Hejsa Kandu,

Mig og min mor og fra er uenige om at have min computer tændt døgnet rundt, nu har min far sat en måler på min computer, og vi prøver at regne ud hvad det koster om året.. MEN jeg er kun hjemme en gang i mellem, så hvordan regner man ud hvor meget det koster pr time ?

det måleren viser er watt og kr om året.. 210 watt står den på nu hvor den kører som den skal og 4100 om året.. mit spørgsmål er hvordan regner man ud hvad det koster pr time ?

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : HomeAlone

Dato : 18-02-10 23:52

Hvis det koster 4100 kr om året så dividere du blot med 8760, hvilket er antal timer på et år. Dvs at det koster 47 øre i timen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-10 07:57

Men hvis du kun er hjemme en gang imellem, hvorfor skal computeren så stå tændt døgnet rundt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-02-10 08:16

Som grund regl siger man at en computer der er tændt 24/7 hele året koster omkring 500 kr. om året.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 11:04

Min bærbare bruger 30-40 watt ved opstart og når den rigtig bestiller noget.
Ca. 20 watt ved besøg hos eks. Kandu.
Ca 6 watt i dvale
Ca. 0 watt når jeg forlader den i længere tid.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-02-10 12:06

Til alenehjemme.

Citat
210 watt står den på nu hvor den kører som den skal og 4100 om året.
Jeg er sikker på at de 4100 er watt og IKKE kroner .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 12:32

Citat
MEN jeg er kun hjemme en gang i mellem,

Jeg kan så godt forstå hvis de ikke vil ha' den kører hele tiden.
Det er spild af gode kr. og du betaler nok ikke for det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-02-10 18:59

De små billige elmålere viser ret meget forkert. Især når det gælder strømmen til en switch mode strømforsyning, som sidder i en computer.
Det er ikke til at sige, om den viser for meget eller for lidt.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-02-10 11:23

Hvorfor vil du ikke slukke den ???

- synes du det er belastende at skulle slukke lyset / fjernsynet / musikken / pc'en når du går ?
- lukker du heller ikke vandhanen når du har børstet tænder ?