/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
fremkalde digitale billeder
Fra : rammstine33
Vist : 1376 gange
50 point
Dato : 18-02-10 22:26

Hej Alle!
Jeg har lige købt et rigtig godt digitalkamera. Nu vil jeg høre hvor man bedst fremkalder sine billeder. Jeg vil selvfølgelig have kvalitet, men til en rimelig pris. Nogen forslag?? Hvis du selv har erfaringer, gode eller dårlige så skriv gerne

Vh Rammstine

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 18-02-10 22:34

Jeg får altid mine billeder fremkald hos TDC, hvor man kan få mængderabat, jeg kan ikke huske prisen, men jeg har aldrig haft noget at klage over

Prøv også at læse i dette link (som dog ikke omtaler TDC)

http://politiken.dk/tjek/digitalt/testdigitalt/testbillede/article780240.ece

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 18-02-10 22:37

hej..s vi har selv købt et super godt og dyrt kamera for meget kort tid siden, et nikon d90, super godt, og alle pengene værd...s derfor er der faktisk ik meget grund til at vælge de dyre fremkaldelser, vi har prøvet nogle forskellige, både i bilka og hos foto care, og den billige og den dyre løsning, nu bruger vi mest den billige, for den er lige så god, og som sikkerhed gemmer vi så billederne på en skive, så vi har dem til en anden gang... kan kun sige, at du må prøve dig frem...s held og lykke, håber du har lige så meget fornøjelse af dit kamera som vi har, super sjovt at få sådan et godt kamera..s
michelle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-10 22:52

Mange forretninger får fremkaldt billerne på det samme laboratorium, jeg har haft et link, hvor man kunne se hvilke forretninger der brugte hvad, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det, måske en anden kandu'er kan?

Og nej, ikke alle fremkaldelser er lige gode

F.eks har jeg prøvet Kvickly, sikke noget møj

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-10 22:54

Gider du køre til Flensborg kan du få dem lavet for ca. 50 øre stykket (uanset antal)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-10 22:57

Vi bruger COOP og får dem sendt til nærmeste butik til betaling og afhentning.
http://www.digitalshoppen.com/

Husk at beskære inden du sender til fremkaldelse, ellers får du billeder i 10 X 13 i stedet for 10 X 15
Jeg bruger dette program til at beskære hurtigt.
Photo Crop Mechanics
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=367

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-10 22:58

Eyvind er coop ikke det samme som Kvickly, det tror jeg, dine billeder fortjener at blive fremkaldt et andet sted, farverne er helt forkerte, du kan da forsøgsvis prøve et andet sted, og se om jeg ikke har ret

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-02-10 01:12

Jeg har brugt http://www.extrafilm.dk/produkter/billeder-plakater siden 2004 og det har været fuld kvalitet til prisen. du kan vælge enten at brænde en cd og sende den til dem (de betaler portoen) eller du kan uploade billederne på nettet og så får du dit eget fotoalbum på deres server.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-02-10 01:13

Glemte at skrive, at http://www.extrafilm.dk/produkter/billeder-plakater kun koster 49 øre pr. billede.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-10 06:47

Her fås det næppe billigere eller bedre:

http://dk.foto.com/default.asp

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-02-10 07:52

printer selv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-10 09:31

Jow nordsted1, det er kvickly - og før dem var det Merlin.
Men så vil jeg prøve denne næste gang............nu havde jeg ellers lige fundet ud af at bruge Coop.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-02-10 09:32

Bruger FOTO.com
Ammitz

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-02-10 16:54

Hvad du end vælger, så gør dig selv -og ikke mindst dine omgivelser - den tjeneste omhyggeligt at udvælge de bedste og kun de bedste til fremkaldelse!

Fordi:
1) Du sparer penge
2) Du bliver regnet for en bedre fotograf

Der er ikke noget så træls, som de, der hovedløst får fremkaldt revl og krat og så forpester deres omgivelser med dem og endda forventer ros.
Det skulle da lige være dem, der kigger et helt sæt igennem og så blot har den kommentar: "De er gode". Det er en uforskammet ligegyldighed overfor den fotograf, der har lagt et stykke arbejde i sine billeder og så får dem "bedømt" over én kam.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-02-10 18:55

Citat
Du bliver regnet for en bedre fotograf

Sikke noget fis

Godkendelse af svar
Fra : rammstine33

Dato : 12-03-10 02:27

Tak for svaret Nordsted1. Rigtig godt link du vedlagt. Der kunne jeg også se at mange bruger den samme printleverandør, som også fik det bedste karakter ved testen. Vil nok prøve lidt forskellige i starten, da man tit kan få gratis billeder som ny kunde. Vh Rammstine

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 13-03-10 12:14

Kære brorteil:
Det er ikke noget fis, at du bliver anset for en bedre fotograf, hvis du kun viser dine gode billeder frem!
Det burde da være logik for brorhøns. Undskyld: burhøns!!