/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Befordring og SU
Fra : boxcar
Vist : 1214 gange
25 point
Dato : 18-02-10 16:34

Hej

Nu har jeg jo mulighed for at ændre min årsopgørelse for 09 og har derfor et spørgsmål i forbindelse befordring.

Jeg har i perioden august til december taget et grundforløb på teknisk skole uden at have en lærerplads og jeg fik derfor SU i skole perioden. Jeg kørte hver dag til og fra skolen 20,9 km hver vej. Kan jeg godt indtaste det. Eller er der andre regler når jeg har fået SU?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-02-10 16:37

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 5

Når det så er sagt ..ja det kan du ..men ikke for de første 24 km. om dagen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-10 16:43

Citat
Jeg kørte hver dag til og fra skolen 20,9 km hver vej. Kan jeg godt indtaste det. Eller er der andre regler når jeg har fået SU?

Der er særlige regler når man er på SU... du kan ikke fratrække kilometer, men købe bus/togkort med rabat

Du kan læse mere om reglerne her

http://www.su.dk/SaerligStoette/transport/vu/Sider/default.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-02-10 16:46

Mit første link var til videregående uddannelser, her er det til ungdomsuddannelser, men stadig kun med rabat til bus/tog

http://www.uddannelseskort.dk/

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 25 point
Dato : 18-02-10 18:20

Du kan ikke fratrække din transport på din selvangivelse.

Kørselsfradrag kan kun benyttes i forbindelse med A-indkomst!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-02-10 18:46

IBM760 har ret.

Fradrag for transport gælder ikke for studerende. Og man er studerende når man modtager SU.

Godkendelse af svar
Fra : boxcar

Dato : 18-02-10 18:59

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-10 19:03

Selv tak - selvom det er ærgeligt!