/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Skal det være dit eller dat?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 887 gange
100 point
Dato : 18-02-10 06:48

Nå Kandu venner, hvad skal den danske natur rumme af nye dyr? bjørn, jærv, ulv, ren, hyæner, prærieulv osv. kom med et bud, hvad vil vi som dansk statsborger accepterer
I denne tråd accepteres ikke, forslag om hvidøret hunde der føres i snor på jagt

Accepteret svar
Fra : zorto

Modtaget 60 point
Dato : 18-02-10 07:11

sort panter & kobraslange & bengalsk tiger & grib & varan

zorto

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-02-10 08:02

Sandhedsvidnet

Jeg mener helt klart det skal være dat !

Øjenvidnet4²³

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-02-10 11:14

Øjenvidnet? rimer dat ikke på plat? og det skulle vi helst undgå, hvad er din holdning? på et tidspunkt var det fremme at udsætte elg i Jylland nærmere betegnet vestkystens plantager, men det svært for DJ at tage beslutning om sådanne ting, for det kræver en beslutning og det har lille Ole det svært med og dog, han har da vist været med til at beslutte at ræven må bekæmpes hele året, hvis det er udsættes en stor mængde skydefugle på et areal det vil sige man må skyde tæve ræven fra dens hvalpe, det er totalt ude i hampen sådan forstår jeg den nye lovtekst

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-02-10 11:16

Jeg må lige komme med en rettelse, man må ikke skyde tæveræven, men kun fange den i en fælde, men bliver den så lukket ud igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-10 11:33

Ræv, grævling.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 18-02-10 12:31

Helt ufatteligt at der må reguleres ræve hele året ved fasanudsætningsstæder for at tilgodese nogle der driver profit jagt.
At der ikke er biologer der har rådgivet og fortalt at han-ræven også bærer føde hjem til hvalpene lyder underligt. Hvis det er lille Ole der er kommet med dette påfund, har han ikke meget pli for god etik. Dette er et tiltag vi jægere ikke kan være bekendt.
Nu får jeg nok skudt i skoen at jeg ikke er jæger og har forstand på hvad der røre sig ude i naturen.

Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-02-10 19:22

Sandhedsvidne

Du burde kende mine ønsker fra tidligere tråde, men det bedste der kunne ske ville være en hvidøret hund UDEN snor - det skulle helst være en kejtøret hund, dvs. venstreøret !

De bedste hilsner til SANDHEDEN.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-02-10 21:41

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=530810&r=2

Se dette indslag. Det er især vigtigt for den kloge FIDO som er klogere end selvste "KLOGE ÅGE""

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-02-10 07:54

Knudsen hold dig til tråden, alt dit foder ævl kan du bavle om et andet sted, men nu da du har bragt linket af den "grædefærdige" jæger som fodre hans vildt, så er det sku` for at få noget på paraden i den kommende nye jagtsæson.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-02-10 08:55

Uha -uha et sandhedsvidne,der ikke vil have alle sider af en sag frem. Stræber jo da ikke lige efter sandheden.

Nåeeeeeeeeeee han mener sand -heden ( Sahara )

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-02-10 09:41

Knudsen hold dig til om du ønsker andre vildtarter i Danmark ud over dem vi har nu f.eks. ulv men det har du ikke nogen holdning til, fordi lille Ole som du er facebook ven med, ikke vil se ulve og som politimand acceptere folk indtager alkohol før og under jagten, trods det der bære skydevåben
Jeg har hørt du har været ude at træne i sneen med dine hundesportsvenner, skam dig land dog det vildt få fred, jeres støvlepudsere bliver ikke bedre

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-02-10 09:53

Til Sandhedsvidnet.

Godt nok omhandler Over Knudsens link ikke din tråd. men når han så gerne på en lødig måde frembringe aktuelle emner. Måske ikke lige dej og mig, men andre kunne måske nok havde behov for at blive orienteret om at der findes sådanne link.
Jeg mener det er meget prisværdigt at Over Knudsen bruger sin tid på at informere, at han så kommer med sidebemærkninger må vi så tage med.

Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-02-10 10:08

Til Sandhedsvidnet.

Uha da da, hundetræning i vinterens hjerte, vi må have en rapporter og fotograf fra Silkeborg avis ud i kulden og lave et link. så kan vi se om de træner med hunde i snor.

Fido

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-02-10 10:08

Fido, vil Knudsen fortælle om hans fodring, kan han bare lave en ny tråd

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 20-02-10 10:17

Til Sandhedsvidnet.

Der er jo bare dette, opretter over Knudsen en tråd, er der ingen der svarer ham, nok fordi folk i al almindelighed ikke føler sig rustet til at deltage på så højt et niveau.

Fido

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-02-10 10:53

Hej Vidne

Ved du, om whitetail hjorten oprindelig skulle have været hvid-øret, men måtte "nøjes" med halen ?
Det man ikke har mellem ørerne har man som regel i r.... !

Øjenvidnet4¾

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-02-10 12:19

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-02-10 15:34

Tak for svaret zorto.