/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opstart af OS
Fra : tararam
Vist : 569 gange
150 point
Dato : 17-02-10 20:07

Hvor er det nu man kan ændre hvilket opstarts styresystem der skal være det primære.
Da jeg i sin tid downloadede windows 7 test udgave blev den lagt ind som den primære, men efter jeg forlængst har slettet den, starter den stadig op som den primære, med mindre jeg med piletaster flytter til XP inden f.eks 25 sek.
Jeg har glemt hvor det er man går ind og ændrer hvilke system der skal starte op først.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-02-10 20:18

Hvorfor sletter du ikke bare den partition som 7 lå på og udvider den partition XP ligger på?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 160 point
Dato : 17-02-10 20:22

klik på start
skriv msconfig og vælg faneblad Boot, her kan du ændre din opstart.
vh Ben

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-02-10 21:26

det ligger i mbr så den skal fixex

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-02-10 21:28

du kan fixe mbr under install fra skiven med xp (under konsol)

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 14-03-10 06:55

Tak for svaret Benjamin.Hansen.