/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Så er der gang i den igen.
Fra : bb1
Vist : 1107 gange
100 point
Dato : 17-02-10 18:11

Hundeeksperten FIDO udelukker mig fra en tråd,som er ved at blive pinelig for ham - hvorfor mon det..

Til Heidi.
Fordi jeg ser der render nogle tåber rundt om på markerne i disse dage, med deres køtere og træner til forårs markprøverne, og fordi jeg skrabe sneen fri og fodre hønsefuglene, er der selvfølgelig fugle, som disse tåber gerne vil træne på, derfor gør jeg opmærksom på at der er nogle hundefolk der ikke er ret kloge, når de jager med de stakkels fugle i sne og frost.

Fido

Ført var forklaringen, at nogle tåber havde banket på hans dør og spurgt om,de måtte træne på hans jagt - nu ser han pludselig syner alle vejne...

Jeg må på det kraftigste advare ALLE imod denne FIDO og hans finurligheder. Han aner ikke en skid om jagthunde og jagt eller for så vidt min person. Jeg har været medlem af en special klub i over 25 år har ført flere hunde helt til tops både i DK og i Tyskland, så mon ikke jeg ved noget om hvorfor de skal holdes i snor, i mellem såterne eller imedens andre hunde afprøves...

Derfor til alle herinde - injurer denne FIDO han er hverken jæger eller hunde mand, men hans forsøg på at være "Kloge Åge" kan skade både jægere og hundefolk...

Hvorfor Kandu`s amin opfordres til, at slette hans indlæg, som jeg kan se de har gjort to gange tidligere imedens jeg var på ferie - så de kan altså godt hvis de vil.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-02-10 18:16

For øvrigt er noget af det værste man kan gøre lige nu,at skrabe sneen væk,derved fryser bunden under sneen og hønsefuglene kan slet ikke finde føde...

Det eneste man kan og skal er at holde sine foder tønder fyldt og kontrolere, at de ikke er frossen i bunden....

Se det var en viden den kloge FIDO ikke havde og dermed er det slået fast, at forstand på jagt.
Det har han heller ikke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 18:19

Citat
Så er der gang i den igen.

Jamen hvorfor dropper du og de øvrige kammersjukker (venner såsom fjender) ikke bare Kandu...

Det må da være irriterende at det eneste man kan snakke om er der hvor man ikke må "lege" med

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-02-10 18:20

Gad vide om det er et krav at man har en IQ under 75 for at kunne blive jæger, eller om det kun er jægerne på kandu.dk der opfører sig som om de har en IQ på under 75?

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 17-02-10 18:20

Skal ikke tage stilling til jeres interne stridigheder.

Men det med at blackliste en person, som man ikke er enig med er ynkværdigt og kujonagtigt.

Bortset fra det så er der for meget personfnidder i de jagt tråde + seriøse tråde ...

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-02-10 18:53

Rigtig Zorto.

At blakliste er kujon artigt, det har du fuldkommen ret i, det har sine årsager. nu har BB endelig en tråd hvor jeg kan deltage, ellers har jeg og mange andre været udelukket fra lille BB Knudsens tråde. Og så hyler han som en forkælet møgunge, så snart han selv, bliver behandlet på samme måde. At Knudsen har en begrænset viden om hunde har han bevist utallige gange, samme med jagterfaring Han kan skyde en tam gedebuk i en hegning og lade sig fotografere som om det var en stor bedrift. Zorto sådan er det helt igennem med lille Knudsen selvhævdelse og kværulanteri, og taler nogle ham i mod, eksplodere han som trold fra en æske. Bare se BB hjemmeside der vil du hurtig finde ud af hvad personen Ballegaard Knudsen indeholder.
Vi har ellers haft fred og ro på siden i 1 1/2 måned hvor BB har været bortrejst, Hvorfor tror du BB er forvist fra ande fora. borset fra Kandu og jægerforbundet, som dog sletter næsten alle BB indlæg.fordi han kan ikke holde sig fra personforfølgelse. Det er jeg sikker på flere kan give mig medhold i.
Vi andre kunne passende injurere denne trå som BB opfordrer andre til over for min person. Fido

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-02-10 18:54

det er sgu da ufatteligt så dumme jægere er. hvis i vil diskutere, er det et andet sted i skal gøre det. dette forum er beregnet til at hjælpe hinanden med diverse problemer i hverdagen. vi er sgu da ligeglade med, om i er utilfredse med en kollega eller ej.
tag lige og find et andet sed til jeres mudderkastning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-10 19:10

ÅÅÅhhh hvor er vi enige trimare.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-02-10 19:13

så sandt, så sandt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-02-10 19:44

I naturen ser man ofte at hvis der er for mange dyr (specielt hanner) af en bestemt race inden for et område, vil de begynde begynde at slås indbyrdes, dette er uhensigtsmæssigt af mange grunde. Den bedste løsning er oftest at tynde noget ud i bestanden.

Mon ikke netop jægere ved hvordan man tager de rette vildtforvaltningsmæssige skridt?

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-02-10 20:03

--------------------------------------------------------------------------------
For øvrigt er noget af det værste man kan gøre lige nu,at skrabe sneen væk,derved fryser bunden under sneen og hønsefuglene kan slet ikke finde føde...

Det eneste man kan og skal er at holde sine foder tønder fyldt og kontrolere, at de ikke er frossen i bunden....

Se det var en viden den kloge FIDO ikke havde og dermed er det slået fast, at forstand på jagt.
Det har han heller ikke...

Underligt at de fra Skov og Naturstyrelsens vildforvaltningskonsulenter anbefaler at man skal skrabe sneen fri så ofte som muligt, så fugle og dyr kan finde lidt føde, samt det er en god ide samtidig at fodre med frø eller knækket korn.
Når de har nok heller ikke forstand på hvad der er bedst for det vilde, de har nok ikke fået deres undervisning på Kalø i den korte tid Knudsen var lærer deroppe. Uforstådeligt at de smed sådan en kapasitet på gaden

Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 17-02-10 20:18

Dette er også gældene at skrabe for hare og hjortevildt.

Efter mange uger med uafbrudt snedække og streng frost, begynder vinteren nu at tære voldsomt på rådyrenes energidepoter og velbefindende. Skov- og Naturstyrelsen Vendsyssel har modtaget de første meldinger om faldvildt (fund af døde rådyr i naturen), og selvom der de seneste døgn har været tø i dagtimerne er forholdene for rådyrene langt fra gunstige. Vi har nu fået en hård skorpe på sneen, som gør det næsten umuligt for dyrene at komme ned til fodret. Mange jægere og lodsejeren spørger efter, hvad de kan fodre rådyrene med, men her skal man være ualmindelig forsigtig. Er dyrene ikke vant til at gå på foderpladser kan et pludseligt foderskift være katastrofalt.

- Snedækkede marker og frost har betydet, at rådyrene i længere tid har været på "smalkost", og hvis man nu pludselig lægger ren korn eller majs og roer ud til dyrene, går det rigtig galt. Dyrenes fordøjelse kan ikke klare et så voldsomt kostskifte med kraftig og proteinrigt foder i store mængder, og de vil bogstaveligt æde sig ihjel, fortæller vildtkonsulent Peter Have. Der er flere tiltag, som kan hjælpe dyrene – ikke kun rådyrene, men også de andre hjortearter og harerne.

- Det vil være en stor hjælp til dyrene, hvis man med traktor og et egnet redskab skraber i marker med vintersæd, vinterraps, græs eller brak. Få skorpen brudt og sneen skubbet til side, så dyrene kan komme ned til jordoverfladen og afgrøderne. Skrab langs med skovbryn, læhegn, moser og omkring vildtremiser, så dyrene ikke skal bruge en masse energi på at gå langt fra dækning til føde. Inde i skovene kan man skrabe i lysningerne, på græsklædte spor og på åbne sletter, siger Peter Have. Knopper fra træer og buske er også et yndet og godt foder i strenge vintre. I skov, læhegn og vildtremiser kan man med fordel tynde ud og fælde løvtræer og –buske, hvor dyrene vil æde knopper og kviste. Har man rundballer med græs, vil dyrene også sige tak, men husk at fjerne plastik og snore, så dyrene ikke bliver viklet ind i efterladenskaber.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-02-10 20:59

Hvornår starter jagtsæssonen på jægere?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-10 21:16

I morgen, i morgen, i morgen. Og det er i hele landet.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 18-02-10 00:08

Citat
Vi har ellers haft fred og ro på siden i 1 1/2 måned hvor BB har været bortrejst,

Så sandt, så sandt - så nu er alle forhåbentlig godt udhvilede og klar til en ny runde
Derfor, på med handskerne og husk at det kun er forbudt at slå dybt hvis dommeren opdager det, så klap til, og uden for mange og lange pauser, for os på den billige langside vil se blod og snot - særlig til den pris.
Dog, begynd nu ikke at skyde på hinanden, i gode danske våbenføre mænd, for hvis een rammer(held eller uheld???) så risikerer vi at diskussions-ringen bliver brudt, og det vil jo være trist for langsiden igen (og forøvrigt, så sviner alt det blod forfærdeligt, giver dårlig omtale i pressen m.m.).
Kniber det med at finde en vinder over tid, så er her et forslag til en ændring af reglerne:
Giv dommeren bind for øjnene, så er ALT tilladt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-10 01:38

I medens jeg har været på ferie har der måske nok været "ro" men det er der en god forklaring på, netop at KanDu`s amin endelig har taget sig sammen til, at slette indlæg.

Det har FIDO ikke opfattet og at en fra SN har skrevet noget om at skrabe sne væk er ikke ens betyende med, at det er det rigtige at gøre, nu hvor vi har konstant natte frost..

Det er ikke noget jeg finder på, men noget som enhver jæger ved og som står i en hver lære bog.
Anderledes stiller det sig, hvis der ligger et tykt snelag og det er tø eller udsigt til tø inden for den nærmeste fremtid. Så kan det være formålstjentlig, at skrabe sne væk, men altså ikke lige nu - hvor svært kan det være at forstå- selv for FIDO.

Så FIDO din søgen på nettet hjalp dig heller ikke i dette tilfælle.

Du kan lige så godt indfinde dig med, at jeg som person findes og vil være over dig, når du skriver noget helt forkert eller beskylder alle hundefolk for en helt masse udfra din frie fantasi.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-02-10 08:39

bb1, du skriver;
Citat
I medens jeg har været på ferie har der måske nok været "ro" men det er der en god forklaring på, netop at KanDu`s amin endelig har taget sig sammen til, at slette indlæg.
Hvaeeee.....? Såvidt mig bekendt, er der ikke slettet nogen indlæg i den kategori der hedder jagt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-10 09:27

Der er svaret med en PB sådan kan i andre også gøre, hvis spørgsmålet ikke er helt af almen karakter..Fido fes den ind på lystavlen??

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-02-10 09:39

Det er en kendsgerning, at der har været fred, ro og fordragelighed i januar og dele af februar ! Jeg er enig med Heidi-Ho - hvilke indlæg er blevet slettet ? De indlæg der evt. er blevet slettet, er de ikke af "almen" karakter ?
Dermed går ideen fløjten for brugen af kandu, hvis al korrespondance skal foregå med private mails
udenom systemet, eller er der noget jeg har misforstået ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-10 11:22

Ja det er der sandelig. Hvilket dine indlæg også bære præg af. Jeg har skrevet at der er slettet indlæg for første gang i KanDu`s historie ( i den periode,der omtales)og det viser, at Amin nu vil overholde medialoven og det er sandeligt et fremskridt.

Det er hvad der er i den historie - så begynd ikke at fiske, som FIDO..

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 18-02-10 11:44

Til BB Knudsen.

Lad os få nogle beviser på sletning Over Knudsen

Jeg ved ikke hvad der fiser ind og ud gennem lille Over Knudsen gamle hoved, jeg har intet fået slettet.
Et godt rå, gå ud og få lidt frisk luft, skulle det være for koldt, start en af dine specielle kompressorer og blæs lidt luft gennem øregangene.
Der kan sidde nogle ørepropper fra du var ude og flyve, og måske bliver du i bedre humør.

Fido

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-10 14:29

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-02-10 19:16

Provst, nu fremhæver jeg lige dit indlæg.
Det gør jeg fordi, Fido's indlæg er ikke værd at ofre tid på.
Citat
Det er en kendsgerning, at der har været fred, ro og fordragelighed i januar og dele af februar ! Jeg er enig med Heidi-Ho - hvilke indlæg er blevet slettet ? De indlæg der evt. er blevet slettet, er de ikke af "almen" karakter ?
Dermed går ideen fløjten for brugen af kandu, hvis al korrespondance skal foregå med private mails
udenom systemet, eller er der noget jeg har misforstået ?

Rigtigt er det, at jeg fik en mail fra bb1, hvor han bl.a. spørger, om jeg har sovet i timen siden jeg ikke har opdaget at der er blevet slettet indlæg.
Jeg svarer ham, at jeg har ikke opdaget nogen indlæg der er blevet slettet - og beder ham om at præcisere nærmere.
Min mail, har bb1, åbenbart ikke ville svare på. Jeg går derfor udfra at der ikke er slettet nogen indlæg i den tid bb1 har holdt ferie.

Grunden til dette indlæg, skal ses i lyset af, at de forskellige brugere ikke skal have det indtryk, at jeg går bag ryggen på nogen med sladre-mails til forskellige brugere af jagtdebatten.
Det jeg siger, siger jeg åbenlyst - og det jeg siger åbenlyst, det mener jeg.
Jeg har aldrig brugt den diciplin der hedder, "at bagtale folk bag deres ryg"

Fortsat god debat til alle.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-02-10 19:32

Til Heidi-Ho

Det var helt rart at få sat tingene på plads hvor de hører hjemme. Respekt for din holdning, tak for dit indlæg.

Med venlig hilsen
Provsten1

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-10 02:30

Fido er her bare af en grund, og udtaler sig gang på gang ekstremt uvidende, ja selv når pressede folk søger økonomisk rådvivning, så skal fido nok få dem endnu længere ud end de var til at begynde med. spasseren burde straffes

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 01-03-10 08:10

Tak for svaret webgun.