/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hvorfor så dyr ?
Fra : bublebee
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 17-02-10 12:51

Hehe står og ville super gerne have mig en fransk bulldog - de er da bare aalt for søde.
Men hvorfor skal så lille en hund dog være så dyr :)
Altså 6000 for en lille bitte hund og så måske 2500 for en stor. herre fusk.
Så nu overvejer vi en dansk svensk gårdhund i stedet, er det ikke også en god lille hund ?
Nogen der evt kender et godt sted - god kennel el. lign der forhandler disse hunde ?
Vil gerne have den fra et ordentlig sted....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 12:56

Citat
hvorfor så dyr ?

Det har ikke meget med teksten i spørgsmålet at gøre....

Så hvad spørger du om ?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-10 13:16

Så skal du finde en der er medlem af Dansk kennelklub, så er der orden på sagerne

http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60

Vores hund vil i dag koste ca 12.000 kr det er godt nok noget af en kgpris

Her kan du læse om Dansk Svensk gårdhund -- en rigtig dejlig lille lærenem og kærlig en

http://www.hundeleksikon.dk/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-10 13:17
Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 17-02-10 13:18

Vi har en jack russell terrier, det er også en kanon dejlig hund. Mega klog og den elsker sin familie.

http://www.djrtk.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-10 13:29

Vores kærlige nabohund som er en Dansk Svensk gårdhund er ikke kræsen, for den bider lige så gerne i ent kvindeligt postbud som en mandlig post.
Jeg har kendt den fra starten og kan tage den op og vugge den som en lille baby.
Herlig type hund, som er meget lærenem.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-02-10 13:41

ja har også kun hørt godt om den lille hund :)
Min drøm var en fransk bulldog, men syntes bare det var for mange penge, så faldt vores kærlighed på den lille dansk svenske :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-02-10 13:55

Har du overvejet at få en kamphund?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-02-10 13:56

nej jeg vil ikke have en kamphund, ved godt at det kan være den skønneste familie hund, men skal ikke have en kamphund - hvorfor ?

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-10 14:48

Hvis du køber en fransk bulldog til 6000 kr, så risikerer du at købe dig til hjertesorger.

6000 er alt for lidt for en fransk bulldog. Hvis det er en ægte fransk bulldog og det er en hvalp, så PAS PÅ!!!!! det kan sagtens være en hvalp indført fra en hundefabrik i et østland.. De bliver tit ikke ret gamle. Og der er ingen mulighed for at få sine penge retur når man først har betalt for hvalpen.

Min golden kostede 7000 for 7½ år siden. Og det er nok en af de billigste racer, der er pt.
At en golden ikke koster mere, er dels fordi der er så mange af dem, og dels fordi de for det meste er ret uproblematiske hvad svangerskab og fødsel angår.

Når du køber en fransk bulldog-hvalp fra Dansk Kennelklub, så betaler du jo ikke kun for et par kilo kød og brusk.
Du betaler for at forældredyrene har haft et godt og sundt liv, lige fra start af.
Du betaler for at de er blevet passet forsvarligt og at de har gennemgået en række dyre helbredschecks. Ellers risikerer du, at din lille nuttede bulldogbaby får skrækkelige arvelige sygdomme når den vokser op.
Du betaler for dyrt og lødigt hundefoder til forældredyrene så de udvikler sig bedst muligt.
Og du betaler for at de er blevet udstillet flere gange for at få dem bedømt for om de er typiske franske bulldogger. For hvis de ikke er det, så kan din nuttede lille hvalp vokse op og komme til at ligne en gravhund..

Så betaler du for ekstra foderforplejning til den gravide tæve.
Du betaler for ekstra helbredscheks hos den dyre dyrlæge og skanning af fostrene. På grund af bulldoggens store hovede, så KAN det let ske, at fødslen ender med et kejsersnit... DET koster altså mere en prisen på et par hvalpe..
Og så betaler du for ekstra helbredscheks af hvalpene og vaccinationer og ormekur, chipsning og stambog. Og for en garanti, der betyder at du kan få støtte fra DKK til at få dine penge retur, hvis din hvalp viser sig at have arvelige skavanker på trods af det store forarbejde, opdrætter har gjort.

Sidst, men ikke mindst, så betaler du for rigtig mange arbejdstimer med at opfostre forældredyr og hvalpe. En kæmpeglæde og fornøjelse for opdrætter, ja. Men det bør alligevel anerkendes for det store arbejde det er, og for den store kompetance, der kræves. Masser af mennesker har jo jobs, som de elsker og er dygtige til. Det betyder jo ikke, at de af den grund skal arbejde gratis.

Med alle de udgifter der er ved at opdrætte et kuld franske bulldogger, så er det altså utroligt, at de ikke koster endnu mere.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 08-03-10 12:39

Tak for svaret Birgitta.
det gav god mening :)

Nu har vi købt os en lille hund - blanding af dansk/svensk og lhasa apso

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-10 13:53

Tak for accepten af mit svar.
Og tillykke med den lille nye apsomix.