/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fordeler til strømstik?
Fra : o.v.n.
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 17-02-10 11:48

Hej kan man købe en fordeler så jeg får to stik på SATA strømskikket i min computer? Det er en rigtig discount strømforsyning kun to strømstik til IDE, de er begge optaget at to cd og dvd drev, og nu kommer det værste: Der er kun en stik til SATA harddisken og jeg har en SATA disk som jeg godt vil have bygget ind i computeren, hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-02-10 11:50

Du kan så vidt jeg ved - Kun få stik - der laver et IDE om til 2 SATA! Dem har jeg selv flere liggende af - men om du samtidigt kan få et IDE (OG om din PSU i det hele taget kan trække dette) er ikke min stærke side!

men jeg har ihvertfald de fordelere fra IDE til 2 SATA liggende så de findes!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-10 12:04

Ok hvis jeg kan finde en forlænger som sættes i IDE strømudtaget med den ene ende og bliver til et strømstik som kan sættes på SATA harddisken i den anden ende, så kan jeg jeg godt undvære cd drevet og nøjes med dvd drev, bundkortet har en ekstra SATA stik og jeg har et data kabel, desværre glemte jeg at se efter om der var et ledigt strømstik det er som før skrevet en rigtig discount model og kun på 250W. måske skal jeg opgive og sætte disken i en ekstern boks

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-10 12:05
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-10 12:09

Et det evt. sådan et stik, du kan bruge?
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=59344

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-10 12:10

Jeg kan se, at peet49 har fundet et, der er lidt billigere.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-10 12:31

Tak for svaret peet49. Der er den jo, tak for hjælpen med at finde - nu skal jeg så have undersøgt om peet49 tager mere i fragt end fordeleren koster

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-02-10 13:03

Der er fast fragt uanset bestilling på kr.65,-

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-02-10 13:04

Det er tilladt, at afhente den i butikken - fragtfrit