/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre opdaterinsmåde
Fra : k_m_s
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 17-02-10 10:34

Hej

Jeg har sat min windows7 til at give mig besked om opdateringer så jeg kan opdatere når jeg ved de ikke f.eks. laver blå skærm

Men den bliver ved med at ændre det til selv at hente og instalere opdateringer

Hvordan får jeg overbevist min pc om at jeg mener det jeg ber den om?

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 10:43

Ved at være admin på din komputer

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-02-10 10:47

Glemte lige at skrive at jeg er logget ind som admin.

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 10:59

Så har du ikke accepteret de ændringer du laver - RIGTIGT

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-10 14:39

Citat
så jeg kan opdatere når jeg ved de ikke f.eks. laver blå skærm

hvordan tester du det, på en kopi af dit system?

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-02-10 15:14

Hej exterminator.

Som du sikkert ved udsender microsoft opdateringer en gang om måneden. Nogen gange sker der det at de opdateringer som de udsender, kan lave nogen uforudsete ting på nogen af de mange pcer i verden. Det hører man meget hurtigt om på nettet, fordi der er nogle der opdaterer med det samme opdateringerne kommer ud. Så jeg har ikke en kopi af mit system men jeg ser på nettet om der er problemer før jeg opdatere.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-10 15:27

Du kan da til hver en tid opsætte den til KUN at hente eller orientere dig om at der er nye....

Den installerer da ikke med mindre du har bedt om det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-02-10 15:39

der er et lille problem, du kan ikke bruge info fra andre systemer til at fortælle dig om du får problemer med dit eget.

Jeg administrerer et par wsus serverere (en lokal windows update server) inden jeg godkender opdateringerne er jeg nødt til at teste opdateringerne på nogle testsystemer der er magen til produktionsmakinerne for at sikre at det virker

Citat
Nogen gange sker der det at de opdateringer som de udsender, kan lave nogen uforudsete ting

det sker for 95% af opdateringerne, der er alt for mange ting de ikke kan tage højde for, som f.eks her sidst hvor en del oplevede bsod fordi de havde spyware på computeren.
heldigvis er det en meget lille procentdel der oplever problemer

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-02-10 15:46

Glemte lige at skrive at selvfølgelig kan jeg ikke være 100% sikker på om jeg får problemer men jeg kan få lidt information om hvad der sker på andre maskiner.

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-10 11:35

Win7 ultimate DK
Windows opdatering
i venstre side > skift indstillinger
søg efter opdatering men lad mig vælge
Og så
V " giv mig anbef...........
V " tillad alle............
OK

Så bør den være der, for sådan bruges opdatering her.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-10 12:19

Ms prøver med vold og magt på flere måder at få folk til at acceptere automatisk opdatering.
Maan skal være påpasselig med ikke at acceptere det.
Win 7 melder endda om fejl i opsætningen, hvis man ikke har slået automatisk opdatering fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-10 12:38

Ja men den besked kan også slås fra.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 25-03-10 21:44

Eyvind

Sådan er min opsætning, desuden har jeg flueben i "Giv mig opdateringer til Microsoft-produkter" også.
Ved ikke om det betyder noget.

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-10 09:41

Ned til flaget ved uret > h-klik på flaget > åbn løsningscenter > rul sikkerhed ned med pilen >
Min ser sådan ud http://peecee.dk/upload/view/233970