/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Flere banke
Fra : huelya87
Vist : 587 gange
50 point
Dato : 15-02-10 20:48

Hej er det muligt og være kunde hos 2 forskellige banker?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-10 20:53

100 banker hvis de vil have dig

Både her og i udlandet.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-10 20:53

Ja da, en bank er en forretning. Men hvis du skal låne så kræver banken nok at du har lønkonto hos dem. Men til opsparing der kan du have 10 forskellige banker.

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 15-02-10 21:06

okay, ja jeg vil bare have en opsparing nemlig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-02-10 22:48

Når du har sparet et par skejser sammem, skal du huske at anbrnge dem i flere forskellige banker.
Senere i år ophører den totale statsgaranti, og derefter har man kun garanti for ca 700000 i de fleste banker.
Går en bank ned kan du tabe millioner, hvis du ikke har spredet dem.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-02-10 23:14

Citat
Går en bank ned kan du tabe millioner, hvis du ikke har spredet dem.

Nu er det jo nok de færreste der har flere milioner stående på en bankkonto...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-10 23:57

Ja du kan, og jeg har selv konto i 2 banker.
Det er dog bare for at sikre mine penge mod dankorttyveri.
Beløbet i dankortbanken er så lille at jeg ikke bliver ruineret hvis nogen stjæler/misbruger mit kort.
Almindeligvis bliver en dankortkonto fyldt op fra andre konti når denne tømmes eller overtrækkes.
Det kan de ikke når kontoen står alene i banken.
Det er så lidt besværligt, selv at fylde penge på kontoen en gang i mellem.

I den anden bank, har jeg kun bankhævekort.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 16-02-10 07:00

Tak for svaret Eyvind.