/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Fyringerne på hospitalerne
Fra : PeterTheisen
Vist : 420 gange
10 point
Dato : 15-02-10 19:31

Skyldes massefyringerne på landets hospitaler, at regeringen har ført en uansvarlighed sundheds- og økonomisk politik, eller har de socialdemokratisk funderede regioner fejlbudgetteret og ført en for lempelig budgetpolitik?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 19:41

Folk som er syge, skal vel behandles.
Politikken er slet ikke i orden. Den med at nedlægge mindre sygehuse til fordel for giganterne tror jeg ikke på, - der vil løbe andre omkostninger på, som måske ikke er så synlige.
Her i vores region, skal vi rejse noget længere, måske kun til et kvarters samtale, og så kan vi gå ned og hæve kørepenge. Tilmed også en omkostning for miljøet. (co2)
Bliver patienter først indlagt, vil deres besøgende tilmed skulle køre langt, og det har så en omkostning for miljøet også.
Vi oplever så desværre også at vi ikke kan finde parkeringspladser når vi møder frem, så kommunen får så en ekstra indtægt i bødekassen (Parkering).
Alt i alt, syntes jeg at pengene bliver fordelt forkert, - vi kunne bruge en overordnet central styring.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-10 19:42

Ved nærmere eftersyn, viser det sig, at hospitalerne ansatte en masse mennesker sidste år uden bevillinger, og selv efter massefyringerne, har der været en vækst i antallet af arbejdspladser

Eksempelvis ansatte Herlev næsten 300 mennesker sidste år, og har nu fyret 109

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-10 19:51

Nedlæg regionerne - så er den "skid" slået - og flere til

Accepteret svar
Fra : Cathcart

Modtaget 20 point
Dato : 15-02-10 20:12

1. JA.
2. NEJ.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-02-10 21:10

Tak for svaret Cathcart.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-02-10 21:54

Det var så lidt. Håber jeg kan være til hjælp en anden gang .

Mvh Chris