/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mazda 626 ge strejker
Fra : buller01
Vist : 626 gange
20 point
Dato : 15-02-10 13:32

Hej alle

Jeg har en gammel mazda 626 GE .94er som driller mig meget .

Har lige skiftet batteri og vandpumpe og nu har den kørt en uge og nu er batteriet tomt igen og bilen er død.

Batterilampe har lyst lidt men forsvinder ved acc.
nogen gode råd søges.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-02-10 13:38

Tydeligvis lader din generator ikke.
Enten er generatoren defekt, eller også skal den have nye slæbekul i regulatormodulet.
Prøv også at kontrollere grundigt den blyantstykke ladeledning fra generatoren.
Ikke usædvanligt at de helt enkelt tærer væk i skrue forbindelserne.

Er du erfaren hjemme mekaniker er det en forholdsvis enkel reparation.
Dog kan japanske Mitsubishi generatorer være noget mere besværlige at adskille og renovere, end de velkendte europæiske Bosch og Valeo typer.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-02-10 13:39

Det tyder på at generatoren er defekt, så den bør udskiftes, men få først målt om den
lader. Mvh. K.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-02-10 13:39

det kan bare være en dårlig forbindelse , men nok mest chance for at der skal nye kul i

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 15-02-10 13:41

kileremmen er vel spændt korrekt efter vandpumpeskiftet?

Kommentar
Fra : buller01

Dato : 15-02-10 13:46

Hej alle

Tak for de råd der er kommet tror jeg vil kigge på generatoren.
Da kileremmen er meget stramme

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-02-10 15:15

problemt med kileremmen har jeg også oplevet på min goif , kunneikke finde fejlen da den blev målt til at lade ok , men løb jævnligt tør for strøm , og kileremmen så ok ud
men efter at der kom en ny rem på har der ikke været problemer siden

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 15-02-10 16:53

Selv om den lader så kan generatoren være defekt.Hvis det er en diode i generatoren som er defekt så aflader den batteriet. Rep eller ny/brugt på.
alimak

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-02-10 19:39

Jeg har haft samme problem, det var en diode der var strøget, så jeg fik en anden generator på.