/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Scotte og andre jordvarme anlæg
Fra : jens-lyn
Vist : 1343 gange
50 point
Dato : 15-02-10 13:19

- er der nogen der har praktisk erfaring med disse jordvarme anlæg ? hvem er reelt producenten af disse varmepumper ?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 15-02-10 16:33

Scotte kommer fra Nordjysk Bioenergi

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 15-02-10 21:19

Har talt med vvs grossisten idag, de handler ikke med Scotte mere, men nu med et kinesisk mærke, kender du noget til det ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-10 09:23

Billigt med streg under BILLIGT.

VVS Eksperten udmærker sig ved horribel service, manglende viden og nogengange katastrofalt dårlige produkter. Scotte er en af dem. At man nu finder en kineserpumpe, kan kun begrædes. En lang række mennesker hopper nu på billig-vognen og installerer møg i deres huse, der i bedste fald gør at de må give et afslag på ikke under 50000 kr i en salgssituation. Husker levende de glade firsere, hvor enhver med en garage og en popnitte tang producerede varmepumper. Kvaliteten af disse produkter var ualmindelig ringe, og folk sad og frøs i deres huse og/eller sparede sammen til næste reparation.

Selv høj-kvalitetsvarer kan ekstremt nemt bringes til at køre elendigt. Og faktuelt kører smede og elektrikere rundt og monterer Stiebel Eltron, Gastech og Bosch og aner minus og aldeles ingenting om hvad de laver. Resultatet er ringe fungerende anlæg der kører af h. til. Skal og vil man noget i den retning, lukker man øjnene betaler og handler med en kapabel fagmand. Alternativt forsøger man selv, og kommer så alligevel af med pengene, når man så skal have det til at virke ordentligt.

Senest røg fidusfirmaet OCTOPUS DANMARK på røven med et brag. Åbenbart sluttede legen med at prakke folk værdiløse ISPINNE på. En efter sigende "genial" opfindelse, der dog varmer virkelig elendigt når det er koldt. Montagemæssigt har man gået virkelig til stregen i en lang række sammenhænge.sikkerhedsmæssigt er de lidt større anlæg direkte livsfarlige. At kunderne så oveni er blevet beriget med katastrofalt dårlige virkningsgrader i den vinter vi lige har haft, er jo ganske skrækkeligt. Det sidste har uden tvivl revet livet ud af Octopus Danmark.