/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
kasse omkring rør???
Fra : return
Vist : 830 gange
50 point
Dato : 15-02-10 09:45

hej

har lavet nyt køkken for små 1,5 år siden og bor i en andels forening , mit spørgsmål lyder har pakket vandrør fra gulv til loft ind i en kasse det samme med radiator rørerne nu skriver de at det må man ikke det skal an bringe i orden inden man fraflytter men kan det være rigtigt ,

p.s vi har haft et fælles byggeprojekt i foreningen hvor vi aller fik fjernet bagtrappen og den brugte vi så til at få et depot rum hvor alle rørføringer (faldstammer - vand i plast slanger samt )- og el kabler i er ført inde bag to lag gips som man ikke kan komme til uden at skulle rive det ned , kan det så være ok at det er lavet sådan bare fordi det er foreningens projekt hvorimod køkken er noget jeg selv har betalt

håber i kan forstå hvad det er jeg mener med mit spørgsmål

håber der er nogle der har seriøse bud på mit problem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 09:50

Hvad står der i jeres vedtægter/husorden, det må være det afgørende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-10 09:53

Ja, ændringer har man lov til at forlange pillet ned.

Hvis man i et overordnet projekt har udført en autoriseret udført skakt, der som du beskriver er udført efter en brandmæssig konstruktion er det som det skal være. Den kan du ikke sammenligne med noget hjemmesnedkeri.

Kommentar
Fra : banpet

Dato : 15-02-10 11:09

Det er okay at man laver forbedringer men når der er tale om indpakning af rør eller for den sags skyld kontakter/transformere så skal det laves så man kan kommer til det indpakkede og rep. hvis der er brug for det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 12:40

Der skal være adgang til diverse installationer, - måske bare via en lem. Du kunne spørge boligforeningen om de kunne være tilfredse med en aftagelig lem eller side.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-10 21:40

Umiddelbart vil jeg mene at der ikke skulle være noget problem ved at lave en inddækning af rørene.
Der hvor problemet nok er, at inddækningskassen er lavet så man ikke kan komme til installationerne/rørene... Den skulle have være lavet med synlige skruere så man kan komme ind til installationerne/rørene ved vandskade. m.m.

Det er nok måden den er bygget på og ikke selve kassen....

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 16-02-10 21:47

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 16-02-10 22:17

Selv tak, håber du får en løsning på dit problem... return