/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Samtale over Skype
Fra : Asbjørn2
Vist : 1331 gange
50 point
Dato : 15-02-10 01:02

Ca. en gang om ugen taler vi med familiemedlemmer på USA's østkyst over Skype. Vi har også webcam koblet på, men nogle gange virker forbindelsen desværre ligesom dårlig og langsom. Lyden hakker og billedet fryser. Nogle gange hjælper det med en genopstart af Skype, andre gange at at koble webcam'et fra, men andre gange hjælper intet, og vi bruger så kun telefonen - den kører vist også over Skype, for prisen er meget lav, men så er lyden fin-fin.
Mit spørgsmål er nu:
Vil det hjælpe at kontakte voret internetudbyder (stofanet) og få hastigheden sat op på vores internetforbindelse, og i bekræftende fald, hvor meget har andre, der har både gode lyd og billedforbindelser.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-02-10 06:19

hvor hurtig er din forbindelse? det kan jo også være du har for meget kørende samtidig. har du prøvet med en diskoprydning og en defragmentering. det kan somme tider hjælpe lidt.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-02-10 07:55

Vi snakkede i går aftes over Skype med nogle venner i Uruguai, jeg var meget overrasket over hvor godt det virkede, -faktisk bedre end gennemsnits mobilsamtale her på djursland

Vi har en 2 mbit forbindelse, -og pc'ere der er renset for alskens skidt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 09:44

Jeg har en ældre comp. som bruges til samtale over skype (dog kun til Lolland)
Når den hakker lidt i det skifter jeg over til den nye comp.
Det er vigtigt at alle drivere til især til lyd er ok.
Jeg kan godt snakke via den ene comp over skype og sende filer over skype til samme adresse.
Jeg har ikke camera

Iflg. TDC måling:
Download = 1,99 Mbit
Upload = 0,44 Mbit

Jeg betaler for 2048/512 og har VDSL i stedet for ADSL

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 15-02-10 10:06

prøv at updatere til den nyeste version først. Der kan være sket noget med programmet, som måske har fået det installeret forkert. Så afinstallere det gamle og installer det her.

http://www.skype.com/intl/da/?cm_mmc=PAIDS|GAWS-_-EMEAF|DK|DA-_-BD|STRCT-_-zbz7v9

Hilsen Sejko

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 12:01

USA er stort, alle har ikke den hurtige forbindelse som vi i dk.

På bøhlandet er mange stadig på 56 K modem, måske ligger problemet der.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-02-10 15:34

Citat
På bøhlandet er mange stadig på 56 K modem, måske ligger problemet der.

Hø-hø brorteil, men nej, det tror jeg ikke. Stedet er Boston, tæt ved "Old state house", så vi er tæt ved bymidten, og lejligheden ligger på 25' etage og er ikke den øverste i byggeriet, så 100 år er den ikke. Hestevognene ER udskiftet med nogle mere motoriserede, og computerne er ret nye og hurtige bærbare. Til gengæld er computeren i DK forholdsvis gammel, en stationær HP Pavilion 1260. Måske problemet er der, hvis det ikke er ejeren i DK der er for fedtet til en ordentlig hastighed på nettet. Måske jeg skulle tage en snak med Stofa, om problemet kan løses med højere hastighed eller ej, men har været lidt ræd for at Stofa bare ville sige at problemet var der, for at sælge for salgets skyld. Jeg stoler nemlig ikke mere på dem end på en bankrådgiver, og derfor spørger jeg lige her først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 16:05

Svarer hastigheden til det du betaler for.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-02-10 16:15

Citat
Svarer hastigheden til det du betaler for.

Det skal jeg også lige have chekket, men har lige taget et par hastighedschek for et øjeblik siden

Download = 2,3 Mbit/sek
Upload = 0,33 Mbit/sek

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-10 16:25

Når du snakker / webcam over nettet så er opload 0,33 nok lige det mindste, men burde være nok.
Din download er rigelig.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-02-10 08:08

Citat
Stedet er Boston, tæt ved "Old state house", så vi er tæt ved bymidten, og lejligheden ligger på 25' etage og er ikke den øverste i byggeriet, så 100 år er den ikke

Det er ingen garanti for en hurtig forbindelse

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-02-10 20:27

Citat
Det er ingen garanti for en hurtig forbindelse

Nej, helt rigtigt, men jeg svarede nu også mest på det med bøhlandet

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-02-10 07:57

fruen her i huset har megen kontakt til bøhlandet over there.
Mange hjemmesider med infovideo og andet der kræver lidt hastighed,
har flere valgmuligheder m.h.t. til god forbindelse.
56K m.m.

Godkendelse af svar
Fra : Asbjørn2

Dato : 24-02-10 01:17

Tak for svaret Eyvind.