/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tænker unge mennesker sig ikke om?
Fra : ingelein
Vist : 844 gange
30 point
Dato : 14-02-10 21:37

Hej
Mit barnebarn på 21 år ville gerne besøge os for at låne symaskine og lære lidt om at sy. Fint at hun har lyst til det.
Samtidig spurgte hun om hun måtte vaske og tørre tøj hos os. Selvfølgelig måtte hun det. Men jeg gjorde store øjne og mine ører var ved at falde af, da hun mente at det var ligemeget, hvordan tøjet var sorteret - og at der kunne være meget mere i maskinen end jeg havde proppet i.
Hvordan i alverden kan hun tro at 6 kg tøj bliver rent, når det knap nok kommer i berøring med vand?
Nu tror jeg at jeg ved, hvorfor mit hvide vasketøj er skinnende hvidt, mens der rundt omkring hænger hvidt tøj, som nærmere er "Gradunte".
Mon det også er derfor mine vaskemaskiner altid holder gejsten oppe mindst 15 år???
Mange hilsner
Ingelein - som tror at vide, hvorfor hvidt undertøj ikke er moderne mere

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 40 point
Dato : 14-02-10 21:41

Citat
Tænker unge mennesker sig ikke om

Tjooo, men lige med vasketøj, kræver det at nogle har lært dem det, inden de flytter hjemmefra

Måske de opdager fidusen når de får prøvet at få en misfarvet vask, (lyserøde herrer boksershorts er vist ikke så moderne) eller krympet et par bluser

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 14-02-10 21:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-10 22:16

Det vasketøj skal bare proppes ind til der ikke kan være mere.

Ps. Hørt her i hjemmet:" Jeg skal nok selv lægge det vasketøj ind i maskinen".

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-10 22:26

Hørt her i huset...........hvordan skal jeg vaske denne bluse??............hvad står der på den ??............Silvan

Den var ikke oplevet her i huset, den er tyvstjålet et eller andet sted fra

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-02-10 22:39

Igen en ævle-bævle-juhu-nu-er-jeg-på-igen-kommentar fra landsbytossen zorto. Hvad ved idioten om, hvad de danske unge går med af farver i undertøj. Fordi camouflagefarvet undertøj kan købes, betyder det jo ikke at alle går med det. Narrøv

Men nordsted har ret...Det er ikke noget som ligger i genetikken, at man ved hvordan man vasker tøj...Det skal læres

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-10 22:55

Der kan være meget mere tøj i en vaskemaskine end du tror Ingelein maskiner holder ikke længere ved at køre halvfulde end de gør når de er fyldt op, i øvrig vil jeg helst bruge tøj med denne mærkat i nakken: http://peecee.dk/upload/view/225315

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-02-10 23:20

LOOOL Mandschauvinist o.v.n.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-10 23:31

Får du så vasket tøjet o.v.n

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-10 23:51

Citat
maskiner holder ikke længere ved at køre halvfulde

Hvor længe kører de når de er plakatfulde? Og hvor længe kører de når de er ædru?

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 14-02-10 23:55

Citat
øvrig vil jeg helst bruge tøj med denne mærkat i nakken: http://peecee.dk/upload/view/225315

Hi-hi, vi er enige o.v.n.
Ved os slider konen vaskemaskinen op,
og når den slet ikke vil mere,
så reparerer jeg den

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-02-10 00:00

Skulle måske have skrevet i stedet:
Vi har ARBEJDSDELING her i huset
Konen slider vaskemaskinen op,
og derefter reparererjegden

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 00:01

Du kunne jo osse overveje at skifte den......konen altså

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-10 00:20

Mandehørm

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 15-02-10 02:18

...... i er squ gode allesammen

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 06:13

Gør dog som Britta og Claus, spillet af Peter Frödin og Kirsten Lehfelt i TDC reklamen, så kan meget tøjvask spares...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 07:07

Hvis du klapper i, og finder et andet sted at dyrke din blottertrang, er mange sparet for dit hjernedøde ævl

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 07:33

Sikkert.

Men hvem vil du så chikanerer ?

En klynke-brian?
En båtnakke-oda?

Hvem bliver dit næste offer Miss Sweetheart?

Nu nævnte jeg lige din favorit TV reklame. Syntes selv den et totalt plat og u-morsom.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 08:15

Citat
plat og u-morsom
Fuldkommen som du

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 08:31

Hvorfor er det så din favorit reklame?

Har du skjulte laster?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 08:32

de er hjernedøde, det har jeg konstaret forlængst

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 08:46

Citat
hvem vil du så chikanerer
Det hedder chikanere!!!!

Den næste som er lige så snotdum og belastende for Kandu som du Du er desværre ikke den første i mine 8½ år på Kandu, og desværre nok heller ikke den sidste Gu ved hvad disse syge idioter foretog sig før Kandu blev oprettet???? Jeg ville ønske, at de vendte tilbage til de samme sysler som før Kandu. Kandu er ikke et værested for psykisk syge

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 09:15

Citat
Hvorfor er det så din favorit reklame
Din retorik er på børnehaveniveau. Det er et åndsvagt spørgsmål, (passende til dig) men alligevel...Hvor ved du fra, hvad der er min favoritreklame? Hvorfra ved du, om jeg overhovedet har nogen favoritreklamer? Hvem har sagt, skrevet, at det er min favoritreklame? Hvornår har jeg overhovedet nævnt noget med reklamer? Du er så syg i roen, at du ikke burde gå løst omkring, foruden at du er stanghamrende usympatisk.

Skrid over på Arto landsbytosse, hvor dit sproglige niveau formentlig er mere passende og du nemmere kan finde en artsfælle du kan bytte ligegyldigheder med, omend det er synd for de stakkels brugere derovre. Din slags skulle forbydes at have adgang til internettet.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-10 09:16

Tak for svaret Nordsted1.

Det var vist et emne, som lokker husarerne frem. De har hvidt undertøj.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 09:16

Nå det er lidt synd for den søde Ingelein, så jeg pakker mine sydfrugter. Så kan du alene terrorisere denne tråd med dit bræk

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 09:35

Citat
Nå det er lidt synd for den søde Ingelein, så jeg pakker mine sydfrugter. Så kan du alene terrorisere denne tråd med dit bræk [Yaaark]

Krummen i en nøddeskal ...

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 09:41

Citat
Hvor ved du fra, hvad der er min favoritreklame? Hvorfra ved du, om jeg overhovedet har nogen favoritreklamer? Hvem har sagt, skrevet, at det er min favoritreklame? Hvornår har jeg overhovedet

Du husker dårligt?

Det var dengang du sendte mig en PM om at jeg var "syg i roen"
+ så fortalte du også om nogle andre på Kandu.dk som var "syg i roen"

(Skal nok lade være med at nævne navne)

Vi talte sammen om reklamer.
Det må du da huske?

Du kunne godt lide de enormt platte. Det er da en ærlig sag.

Jeg kan bedre lide nogle, som er på et lidt højere niveau...

Men kan da godt lige sjov - F.eks Squash reklamerne
(hvor de har tøj på) ...

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 09:46

Citat
Det hedder chikanere!!!!

Tak.

Og det er dét du gør, måske?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-10 10:31

Hej
Se så at få det mudder ud af maskinen. Skriv selv en tråd, hvor I kan kaste med mudder.
Hilsen
Ingelein
Ps. hvordan vasker man skvathoveder????

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 10:51

Citat
Det var dengang du sendte mig en PM om at jeg var "syg i roen"
+ så fortalte du også om nogle andre på Kandu.dk som var "syg i roen"

(Skal nok lade være med at nævne navne)

Vi talte sammen om reklamer.
Det må du da huske

Du er en patologisk løgnhals, og foruden dine andre ækle karakteristika er du er snotdum, hyklerisk, fidel, falsk og skide usympatisk JEG HAR EDDERBRODEREMIG ALDRIG ALDRIG TALT SAMMEN MED DIG. Fis over på Arto. SPADE

Sorry Ingelein, men nu er tråden jo lukket sååååå

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 10:59

Sådan vasker man skvathoveder, Ingelein.

Krummen du har bare fortrængt det. Naturligt nok. Du kaldte nogle af de profiler, som giver dig evig ret i at jeg er "syg i roen" for "syge i roen" ...

At du kalder mig, din fjende, det kan man forstå.

Men dine venner? - Burde du ikke skamme dig lidt?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 11:20

Jøsses min fjende LOOOL Hvornår har jeg kaldt dig det din løgnhals. Du tror da ikke, at du er så betydningsfuld at du er min fjende. Du er et sølle skvat som ikke har andet i hovedet end at blotte dig på Kandu

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 15-02-10 13:03

Citat
Nå det er lidt synd for den søde Ingelein, så jeg pakker mine sydfrugter. Så kan du alene terrorisere denne tråd med dit bræk [Yaaark]

Hvad var det du lige sagde? - Og så fortrød du og siger undskyld til Ingelein.

Er det troværdigt syntes du?

Sådan opfører du jo dig på Kandu.dk. I 8 ½ år - siger du selv.

Ja så længe har jeg (heldigvis) ikke kendt dig.

Men jeg har jo set igen og igen, hvorledes du udvælger nogle "ofre".

Og derefter prøver, med stort held, at få andre til enten at forfølge dit "offer" på samme måde -
eller, hvad der næsten er værre - at være bedøvende ligeglade - så længe det ikke er dem selv det går ud over.

Personligt er jeg ligeglad for du rager mig en høstblomst.

Men andre mere seriøse brugere må da snart have gennemskuet dig.

Eyvind har. Og ham har du jo også kaldt øgenavne og prøvet at latterliggøre.

Krummen, og hvad du ellers har kaldt dig af navne:
Hvis du var et dyr, så er du sådan et, som jøder og muslimer ikke ville sætte tænderne i ...
og så har du en lille fin krølle på halen ...

Jeg vil da også komme med en undskyldning til Ingelein.

Ja, jeg var godt klar over at dit spørgsmål var for at få ret i at ungen mennesker i dag er totalt blæst med hensyn til vaskemaskiner og tøj, og den "ældre" generation er meget klogere.

Derfor kom jeg med en "joke" om camuflage-undertøj. For at lave "gas".

Ikke pænt gjort. javel. men her på kandu.dk er det meste jo fis og ballade.

Især seriøse spørgsmål!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-02-10 21:49

LOOOL Jeg kiggede lige på dit familieportræt og opdagede til min forbavselse, at du jo blot er et gammelt senildement fjols LOOOL Herregud da, bette zortomangenick.

Det er lige før jeg synes, at det er imponerende, at du gider interessere dig for IT i din høje alder, omend du er røvtrættende, dum og kedelig at høre på. Og helt ærligt...skulle du ikke hellere spadsere lidt i den friske luft, gå til svømning eller stavgang i stedet for at sidde der på din flade og "kloge" den, mens du sparer sammen til tromboser. Det kan være skæbnesvangert i din høje alder. Så smut du bare lille mand og få lidt frisk luft og lad Kandu hvile