/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
PDF
Fra : sdam
Vist : 561 gange
200 point
Dato : 14-02-10 18:01

"Åbn den fil, du vil konvertere til en PDF-fil, i det program, filen blev oprettet i, og vælg Filer > Udskriv.
Vælg Adobe PDF i printermenuen."

Sådan skal det gøres, når de skal oprettes en PDF-fil!

Når jeg gør dette, får jegikkemuligheden for at vælge "Adobe PDF" i printermenuen, Hvad amngler jeg at gøre for st dette kan lade sig udføre??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-10 18:09

du mangler en pdf printer.
primopdf er gratis, uden iriterende reklamer og uden iriterende vandmærke

http://www.primopdf.com

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-02-10 18:10

PDF er da lig med Adobe PDF så vidt jeg ved, hvad er det du mangler i den funktion?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-10 18:36

Du kan også bruge PDFCreator FREEWARE
http://www.filehippo.com/download_pdfcreator/

når den er installeret kan man vælge PDFCreator i printer vinduet,
og oprette en PDF fil

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-10 18:38

@ webm: det er snart mange år siden at pdf blev åben standard. men adobe forlanger stadig 3237.50 for den lille licens https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/AcrobatStandard&distributionMethod=FULL

som privat har man nok ikke behov for at give så mange penge for en pdfprinter.
derfor henviste jeg til primopdf som er et gratis alternativ

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-10 06:21

Skal du lave en "rigtig" pdf fil skal du have et program fra Adobe der hedder Destiller.
De andre gratis muligheder er en "kunstig" pdf fil, men er normalt god nok til almindelig husbehov. Der er visse ting fra photoshop og andre ting med gennensigtig baggrund der ikke kommer med med en pdf driver til printer.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 17-02-10 11:24

Tak for svaret hawaii7.