/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
købe mobil og være under 18 år ?
Fra : c4jdin
Vist : 1554 gange
40 point
Dato : 13-02-10 18:40

Hej alle sammen :)
- jeg vil bare gerne lige høre om der er nogen der ved , om man kan købe en mobil der er uden abonnement , men være under 18 år ? For jeg ved at telefoner med abonnement , da skal man enten være 18 år eller have en værge til at underskrive papirene , og dermed vil telefonen stå i værgens navn , men i det her tilfælde er mobilen altså uden abonnement .

det drejer sig nemlig om et køtilbud der kommer her snart , og gider ikke stå i kø hvis ikke jeg kan købe mobilen , jeg er nemlig 17 år.

På forhånd tak .

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 13-02-10 18:56

køb du bare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 19:17

Du kan købe "hele verden" - blot det ikke er noget der skal skrives under på

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 13-02-10 20:43

Så længe det er uden abonnement er det vist en vare ligesom alle de andre, så det kan du godt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-02-10 15:55

refi har svaret. Det lyder bare lidt mærkeligt.

selvfølgelig kan du det. Når det ikke er til abonnement. På samme måde som du kan købe tøj og alt muligt andet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-02-10 18:02

Nå du er under 18 kan du købe hvad som helst, Bare dine forældre giver samtykke, hvis det er et støre beløb, Du kan ikke købe en telefon hvis det er med arbonent, da skal man være 18 år eller derover.

Kommentar
Fra : Runelemon

Dato : 22-02-10 21:34

Du kan godt købe en mobiltelefon, når du er under 18 år. Du kan også købe det via internettet, hvis du har Visa Elektron, og webshoppen understøtter dette betalings kortet.

Du kan købe taletidskort til din mobiltelefon, men ikke et abonnent(da du er 18 år og jurisk ikke kan blive bundet til en aftale)