/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Følger produktnøglen kun een CD/DVD
Fra : axelbjarne
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 13-02-10 17:12

Til Windows XP prof., Home, Vista etc. - passer produkt nøglen kun til den CD/DVD man har købt? Mener jeg før har fået at vide, at det lige meget hvilken CD/DVD, man bruger - bare man har en gyldig produktnøgle, kan man taste den ind.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-10 17:18

Det er korrekt det du har hørt, jeg brugte en gang en anden XP Home til min XP Home fordi jeg kun havde en recovery cd og ikke en ren XP cd, da jeg blev bdt om nøglen brugte jeg selvfølgelig min egen

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-02-10 17:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-02-10 18:07

Rigtigt og forkert, det kommer an på hvilken type license af windows du har. Er det en oem license så kan man kun installere windows af den type og nøglen ligger i BIOS'en. Er det en windows du har købt en i forretning uden en computer så er det typisk som du selv skriver en cd per license. Der imod kan virksomheder købe en license som hedder VLC som er en volum license key, hvilket vil sige at man kun behøver en key og kan installere den på 1000 computere, dog skal betale windows et beløb pr computer den er installeret på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-10 01:17

Selv tak - det var en oem som var installeret på min bærbare og den originale nøgle som fulgte med computeren, men en lånt XP Home CD jeg brugte til ny installation