/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Øldåseoplukker hvor kan den købes
Fra : Eyvind
Vist : 2065 gange
50 point
Dato : 13-02-10 16:25

Hej.
Jeg ved godt at dette ikke er den blå avis og heller ikke nogen markedsplads.

Derfor spørger jeg ikke om at købe noget men bare hvor denne smarte oplukker kan købes.
Det er en kombineret flaske og dåseåbner.
Den er vist udleveret som reklame en gang.
Jeg har lånt og afprøvet den, med henblik på selv at fremstillle en der ligner, men jeg har ikke nogen adgang til et ordentligt væsksted.

Så derfor - er der nogen som kender denne oplukker og især hvor kan den købes.

Den er ca. 6 CM lang og ser ud til at være lavet af rustfast stål.
http://peecee.dk/upload/view/224933

Hilsen fra en tørstig Kandu'er.
Eyvind.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-10 16:35

Ikke lige det du efterlyser, men en schweizerkniv er stadig fuldt lovlig, kan klare alle slags øl OG vin, samt andre praktiske ting, fx denne

http://www.victorinox.dk/SwissArmyKnive/Produkt.asp?Gid=4&Pid=10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 16:46

Vi fik dem engang lavet netop som reklamegaver....

Men det er snart MANGE år siden...

Så jo - de findes stadig..

Her et lidt andet design - men samme funktion

http://www.danskerhvervsbeklaedning.dk/reklame/291/sider/291_1.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 16:46

Ok - men det er ikke lige den konen ønsker sig til at have liggende, så hun undgår at knække sine fine negle når hun åbner vores weekendøl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 16:47
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 16:48
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 16:49

hej Eyvind.
Den er blevet viderudviklet og ser sådan ud i dag.
http://nemmegaver.dk/shop/philippi-luca-oeloplukker-404p.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 16:50

Jeg synes du skal gi' din kone en øllefant

http://www.inspiration.dk/produkt/95830/oellefant

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 16:50
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 13-02-10 16:55

Den skal jo se sådan ud som denne

http://www.callas.dk/index.php?page=itemview&items=3-264848-8016-3206-25158

men så skal du købe et mindre lager, medmindre du kan få tilsendt et prøveeksemplar

Mon ikke den kan købes i en nøgle/hælebar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 16:56

Refi - der er ingen til øldåserne, i dit link...................men ellers mange sjove ting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 16:59

Øldåser har da sin EGEN ring

Knækker den af bruger en "rigtig" håndværker da bare en skruetrækker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 17:03

Ja Ans - det er jo sådan en jeg skal købe.
Jeg må en tur til Hvidovre, og snakke.
For den kan jo åbne dåserne uden at ødelægge negle.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 17:03
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 17:06

Citat
Knækker den af bruger en "rigtig" håndværker da bare en skruetrækker

Min kone er ikke håndværker, men bare gift med en wannabee.
Kniber det, så åbner jeg øllerne med tænderne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 17:07

Ov manner - de er flotte PiaSkov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 17:11

Citat
Ov manner -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 17:15

Men desværre kasseres din model PiaSkov, for der skal være en bue som ruller ned over dåseåbningen.................tænk hvis ringen knækker af.
http://peecee.dk/upload/view/224933

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 17:20

Ikke forstået Eyvind.
Man stikker clipsen ind i hullet og knækker bagover som du kan se på billedet af coladåsen.
Der har de bare ikke stukket clipsen helt ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 17:22

Find nu værktøjet frem...

Som sagt - denne fremstiller du let selv - og så kan "fruen" få den farve hun ønsker

http://www.2webstore.dk/webstore/index.htm?http://www.2webstore.dk/webstore/g26g2g.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 17:26

Fra Pias link

Promo-Design • Tlf. 70 23 33 44
Firmatøj • reklameartikler og -tekstiler • firmagaver

Alle priser er excl. moms. • Intet salg til private

Så er det nok nemmere at gå "tiggergang" i Hvidover (ans' link) end Vejle (piaskov's link)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 17:27

Refi - det er til dåser, min kone skal bruge den. Vi drikker ikke flaskeøl mere efter at vi så en klump ubestemmeligt i flasken en dag........................før den skulle åbnes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 17:30

Citat
Refi - det er til dåser

Den kan da også klare dåser....

Tappen skal da bare være lidt længere ude - så løfter den ringen

Endnu bedre - en "tap/skrue i hver ende - så klarer den begge - hvis nu naboen tager 2 med der IKKE er dåser

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 17:31

Citat
efter at vi så en klump ubestemmeligt i flasken en dag........................før den skulle åbnes.

Ja det er jo fordelen ved dåseøl...man kan ikke se det .....opdager det først når man når til bunden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 17:31

Findes der slet ikke galante mænd mere - bortset fra min egen som jeg har fået opdraget ordentligt - åben dog dåsen for din kone

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 17:53

Så er der sådan en dims

http://www.shop.shotguncanopener.com/main.sc

men jeg har ikke undersøgt om de sendes til DK??

http://www.canopeners.biz/beercanopeners.htm

nede i højre hjørne er der flere at valgmuligheder der hvor der står - more info

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 17:58

Alternativ dåseåbner - til fruen

Og til Eyvind - scroll lidt ned til videoen

http://www.howtodothings.com/food-and-drink/how-to-open-a-beer-without-an-opener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-10 18:19

Citat
åben dog dåsen for din kone

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-10 18:39

Jammen jammen - hun åbner øl for os begge.

Man køber jo heller ikke en hund, for så selv at stå og gø vel Refi.

Jeg har vist konen den med papiret. Men så skal hun ud at købe papir - mit fine printerpapir fra Føtex får hun ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-10 18:44

Hø hø Refi, måske ikke det bedste ordvalg

Eyvind, jeg synes din kone fortjener at få begge øl, når du er så lidt galant

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 13-02-10 22:01

hun kan da oppne med tænderne så knækker hun ikke negle
http://www.youtube.com/watch?v=EhbZJshw0yU&feature=related

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 22:50
Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-02-10 09:25

Hvad med at "drink safe" en gammeldags flaske kan man gennemse indholdet af inder der hældes på corpus-skulle det endeligt være du ikke gider være galant og åbne for fruen kan hun vel bruge den her også som "dåseåner"-og så er det jo klassisk dansk design

http://www.regioner.dk/ServiceOgAdministration/Vejledning/~/media/migration%20folder/upload/filer/vejledninger/vejledning%20fysioterapi.pdf.ashx

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-02-10 09:28

UPS
det var et forkert link-prøver igen

http://shop.struermuseum.dk/shop/b-o-oplukker-264p.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-10 09:55

Duer ikke tronddk - så kan hun ikke snakke i mens.

Jeg har kun bærbare computere piaskov.

Tak lham, men vi er ikke så musikalske her i familien.

Ellers fine forslag.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-10 16:40

Eyvind, når så du og fruen skal drikke øllen, kan man købe et drikkeagregat (ihvertfald i Tyskland) til at sætte på dåsen. Minder noget om låget på et babykrus med "tud" og låg.

Hanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 16:52

Jow tak Moster, dem har jeg hørt om - men det bliver krystalglas formet som plastbæger.

Ps. tager det ikke alt for lang tid at flytte de der drikkehjælpere over til den næste.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 16:52

Ok, Eyvind, når du nu ikke tror fruen kan åbne alle slags flasker med en schweizerkniv uden at knække neglene skulle du måske lære hende tricket med at åbne vin (med korkprop) med en sko. Men det kan være hendes stilethæle ikke kan holde til det.

http://www.youtube.com/watch?v=zv8RvNxy6uM&NR=1

Jeg er nu glad for kniven, selv om skoen vist giver mere motion

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 17:00

Fint vagnr - og hvad så når den højhælede sidder fast i muren. Det se ikke så elegant ud med kun een højhæler på.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 17:43

Var det ikke i Han, hun og leoparden, Katherine Hepburn går med en knækket stilethæl og så elegant og skæg ud samtidig.

Når hun kan kan din viv vel også!

Men jeg har engang oplevet proptrækkeren i min kniv havde fået metaltræthed midt i en prop, der kendte jeg desværre ikke skotricket. Det er mange år siden, men traumerne har jeg endnu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-10 18:38

Næ, Eyvind - mens fruen åbner den næste dåseøl, tager du drikkeagregatet af den tomme dåse - og floff, så du klar til at sætte det på den nyåbnede dåse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 23:45

Denne historie har nu taget en uventet drejning....................................
Vi har lige sendt nogle gæster hjem, og da jeg fortalte om problemet, over et par cognac, med at måske skulle købe hundrede af gangen af de åbnere som Ans henviste til så skete miraklet - de forærede os den oplukker som vi havde lånt, (de har en til) til evig eje.
så alt ånder fred i det lille hjem................altså når jeg har betalt regningen for de fine nye kunstige negle.

Tak for alle de mange gode forslag.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 23:47

Tak for svaret ans. det var jo netop den jeg søgte, men nu har jeg fået den lånte foræret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 19:10

Sidste nyt i dåseåbnerføljetonen:
Min kone glemte desværre at få pakket den lille dåseåbner ned i kufferten til Kreta.
Så vi måtte drikke Raki til frokost, når naboen ikke var hjemme til at hjælpe min kone med at åbne mine ølwere. (ølwere betyder øller på cirkusrevysprog)