/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7
Fra : birkglerfoss
Vist : 1820 gange
100 point
Dato : 11-02-10 22:42

Kan det betale sig at købe en opgradering fra vista til windows 7 for 799,00 kr eller købe wind. 7 for 1200, kr

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-10 22:46

sikkert det da 400 billigere

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 11-02-10 23:20

Nogen (IKKE Alle ) har oplevet batteriproblemer efter opgradering fra XP/Vista til Win 7.

Kilde: http://www.computerworld.dk/art/54853

Microsoft afviser dog at være skyld i problemerne.

Kilde: http://www.computerworld.dk/art/54957?cid=4&q=batteriproblemer+opgradering+til+Windows+7&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1

/f.larsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-02-10 23:36

Det lyder dyrt alle de forslag du kommer med, du kan købe en Windwos 7 oem billigere og så selv vælge om du vil opgradere eller en ny installation:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=364147&SamleMenuID=13&gruppe=5066&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Microsoft&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
det er en DVD så du altid kan geninstallere når computeren går ned engang

Kommentar
Fra : birkglerfoss

Dato : 11-02-10 23:52

o.v.n. hvad betyder oem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-10 00:20

Du kan læse mere om oem software hos Microsoft:
http://g.www.ms.akadns.net/danmark/licens/programmer/oem.mspx
det er en oem Windows som er på de fleste nye computere og oem er beregnet til at installere på nye computere af forhandleren, de fleste forhandlere sælger oem software og i praksis betyder det kun at der ikke er en flot kasse til DVDen, den bliver sendt i en mindre synlig indpakning, oem software kan kun installeres på en computer, men Windows 7 sælges i forvejen kun i enkelt licenser, i Danmark kan du ikke købe en dansk Windows 7 med flerbruger licens.
Jeg har købt en oem Windows 7 Home Premium og opgraderet en Vista computer som jeg laver support på, men som før skrevet så kan man selv vælge om der skal opgraderes (Vista) eller installeres helt fra bunden, en XP computer kan ikke opgraderes til Windows 7 der skal der en ny installation til

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-10 10:09

Man kan os bruge en opgradering til XP, der er en artikel om win7 i PC Planet 1
der skriver de om installation af win7 og de skriver at det os virker på en XP...

Jeg købte en fuld win7 i nov, til hold fast, 1600,- fordi Fona manden sagde at man ikke kunne
opgradere når man kun havde en recovery, det passer så heller ikke

Men hva' det går vel til et godt formål...