/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende mail på senere tidspunkt.
Fra : jesper.s
Vist : 2667 gange
100 point
Dato : 11-02-10 09:36

Hej.

Kan man skrive en mail, og få outlook til at sende den på et senere tidspunkt, dag? F.eks hvis man gerne vil sende en fødselsdagshilsen, men ikke er hjemme den pågældende dag, så man kan skrive den et par dage før, og så outlook sender den på det tidspukt man har bedt den om. Eller et eller andet mailprogram på nettet, der kan.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-10 10:13

Ja da...

Sluk komputeren og sæt et tidsur på....

Dette stilles så den tænder dagen efter og slukker igen efter ca i time....

Så bliver meddelelsen først sendt når komputeren starter

Men en hel dag UDEN komputer - så længe kan du ikke undvære den

Citat
Eller et eller andet mailprogram på nettet, der kan.

Der findes en del tjenester der sender fødselsdagshilsner ud - men de betragtes som SPAM...

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-02-10 10:17

Det kan Outlook.

Åbn en ny mail og afhængig af din version gå ind i indstillinger og vælg "udskyd levering".

Så kan du indstille tid og dato.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-02-10 10:58

Det afhænger af mange ting:

1: Version af Outlook - i Outlook 2000 kan du godt sætte en dag/tidspunkt - men trykker du på send/modtag bliver mailen afsendt alligevel.
2: Er din PC tændt på det pågældende tidspunkt - hvis ikke har Outlook lidt svært ved at sende!
3: Hvis det er fra en virksomhed du gør det, klarer din Outlook server problemet for dig - den er normalt altid tændt.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 12-02-10 07:12

Hej Marc43.
Det er version 6, og der kan jeg ikke finde det du skriver. Måske du kan uddybe det lidt mere, eller skal jeg have en anden version?