/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Total groft.
Fra : o0nellie0o
Vist : 1168 gange
200 point
Dato : 11-02-10 08:35

Hej med jer...

Jeg er ved at søge jobs og har snart skrevet et hav af ansøgninger...
Men alle ved at det bestemt ikke er nemt at få bid i disse tider.
Jeg fandt så en stilling som lød så fantastisk og lige mig. Brugte små 2 timer på at skrive den perfekte ansøgning og sendte den så afsted.
Der gik små 3-4 dage så kom der en retur mail fra lederen at han beklagede meget men at de slet ikke søgte medarbejder lige p.t. men det blot var for at se hvor mange som havde interesse for netop deres firma. Han skriver sådan her :

Citat: Jeg er ked af at måtte fortælle dig at vi pt. ikke mangler medarbejdere, men at vi har valgt at sætte annoncen på Jobnet for at få interesserede til at give sig til kende således, at vi når behovet opstår, ikke først skal til at lave Jobopslag. Annoncen er på dette punkt lidt misvisende, men det er den eneste måde, vi har kunnet gøre det på.

Mit spørgsmål er nu bare MÅ MAN DET?
Er jo total misvisende og der sidder vi ansøger og bruger timer for så faktisk at blive snydt??
Jeg blev så skuffet, bitter og vred på denne mail at jeg aldrig vil søge der mere...

Kommentar
Fra : m_johansson

Dato : 11-02-10 08:38

Aner ikke om det er lovligt, men det er i hvertfald dårlig stil.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 08:40

Nej det da ved den søde grød han ikke må. Ret henvendelse til jobnet, så piller de dan af, men det er nok osse den eneste konsekvens det har. Hvor er det usmageligt

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 11-02-10 08:47

Ja jeg synes også det er usmageligt...
Det er spild af gode resurcer at man sidder 2 timer og laver en ansøgning for så at finde ud af det hele er fup....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 11-02-10 08:47

Han burde have et los i

Det kan nu godt undre mig, at han er så ærlig at skrive som han gør, han kunne lige så let
som ingenting, have skrevet at jobbet nu var besat, og at man takkede for din henvendelse, så
var der ingen der der blev stødt over det

Prøv engang at snakke med din fagforening om det, de har jurister, der ved om man kan " komme efter ham" på en eller anden måde

Godkendelse af svar
Fra : o0nellie0o

Dato : 11-02-10 08:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 11-02-10 09:16

Har ntop talt med Dansk Lærer forbund som fortæller mig at institutionen er privat og derfor kan de gøre som det passer dem da de ikke har nogle overenskomst.
Er simpelthen så vred at eg overvejer at gå til medierne...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 09:24

Det ville jeg godt kunne finde på hvis jeg var i dine sko

Kan man som privatperson også komme med indlæg på jobnet, så kopier hans svar derind

Og gem din ansøgning, så er det ikke spildt ulejlighed, så har du den til en anden gang

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 11-02-10 10:10

Har netop sendt en lang mail til TV2 east og så må vi se hvad de vil gøre ved sagen...
Uanset hvad så føler jeg at jeg nu har fået luft og i væreste fald har kunnet sparre andre for at bruge krudt og energi på at skrive en ansøgning dertil...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 14:08

Har lige talt med en som arbejder i AF (Jobnet) og vedkommende foreslår følgende:

Citat
Jeg villle sende en mail til disse :
http://www.ams.dk/Arbejdsmarkedsstyrelsen/Organisation/Arbejdsomraader/7-kontors-arbejdsomrAader.aspx

og vedlægge et link eller en kopi af den omtalte annonce sammen med referatet af arbejdsgiverens svar.

Jeg mener at 7. kontor - som er ansvarlig for Jobnet - rent teknisk er i stand til at "spærre"/sortlise arbejdsgivere, som anvender Jobnet til andre formaål end reelle stillinger

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-02-10 16:00

Det er en skam, at vi ikke har fået oplyst hvilken virksomhed det var.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 16:58

Krummen du må hellere skrive en på til oOnellieoo, hun/han får jo ikke mail til sit afsluttede spørgsmål.. den oplysning du kommer med skal da bruges

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 12-02-10 07:26

Krummen - fedt går straks videre med dette...
Marc 43 - en privat ejet institution i Vordingborg kaldet startskuddet.