/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
FAXES 7 Tons brændekløver
Fra : skaerm
Vist : 1800 gange
200 point
Dato : 10-02-10 19:19

Hej
Er der noen som har erfaring med en faxes 7 tons, 500 mm brændekløver? set til 7999 kr på IGNECO.dk

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-02-10 19:20

nu igen, skal du bruge to

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-10 19:25

Jeg har en 7 ton fra harald Nyborg, som er ganske udemærket.

Du skal ikke regne med at brændet lander i skålen for det kan godt springe til siderne.
Mit brænde (bøg og ask) kan finde på at springe 3-4 mtr.

Kommentar
Fra : skaerm

Dato : 10-02-10 19:36

har selv en Harald 7 T model, virkede rigtig godt 1 år (2007), men sys derefter den har tabt kraft, måske på hydraulic siden, da motoren ikke lyder så belastet som tidligere, nå der er noget den ikke kan klare.. har forsøgt og justere på overtryk ventil.. ved godt at brændet springer, især lidt tørt bøg

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 10-02-10 19:53

Se mit indlæg i din anden tråd

Godkendelse af svar
Fra : skaerm

Dato : 04-03-10 08:08

Tak for svaret stig54.
hej nu købt og fået leveret maskinen, den ser rigtig fin ud.. Har desværre ikke fået prøvet den rigtigt endnu, da vi ikke har fået brændet hjem fra skoven endnu. men den ser ud til og virke rigtig godt.
Og det jeg har prøvet og flække har den bare braget igennem.
tak for hjælpen