/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Koblingsfjedre, mere topfart og optræk??~
Fra : Butcherboy
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 27-04-03 21:33

Hejsa... Jeg har en Dr.Big hvor der er 47mm cylle, 21 mm karbu, kunda Trackking udst., polini speedcontrol, jeg har haft den oppe på de 92km/t, men det er sjældent den kommer derop, for det meste i nærheden af 80 km/t.
Problemet er den er skide langsom fra 70 til de 80/85 stykker, ville det hjælpe med nogle strammere fjedre, fx 22% (Både den store og de små)

Og så lige en ting til, studsen på en Dr.Big, er den 20mm??

Håber på hurtigt svar....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-03 06:43

Hejsa
Hej
Hvis det, som du beskriver skulle hjælpe. så er det fordi din kobling skrider, og så er den nok futte af nu. Selv en bil med over 200 Hk, vil være sløv på toppen, altså når du nærmer dig topfart, så er "musklerne" brugt op. Eksempel min forrige bil fladede ud ved 190, var nogenlunde kvik til 210, og det tog en evighed at komme op på 240. Smækkede jeg så forlygterne op (vippelygter), dykkede den til omkring 195-200 så vind-, vejr- påvirkninger spiller også ind.
I dit tilfælde ville en gearing (ned) hjælpe på accelerationen, men vil samtidigt tage af din topfart. Det er et valg imellem to onder.
Hvad skal du vælge... pest eller kolera?

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 02-05-03 20:41

ja den er 20mm.....du vil få meget mere ud af dine scooer hvis du smed de 22% fjedre und!! tror mig ....kører selv på en dr. big!1