/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
skat
Fra : mlvj
Vist : 828 gange
100 point
Dato : 08-02-10 20:13

Hey jeg lejer min 1 sal ud og har lige fundet ud af at jeg kunne trække mere fra end jeg har gjort.
Kan man bare trække det fra i år på det beløb der skal betales skat af i år ?
nogen der ved det eller skal det regnes tilbage på de år hvor jeg ik har trukket nok fra.

Mikael

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 08-02-10 20:21

du kan ændre din selvangivelse nogle år tilbage , så hvis du ændre på de årgange der er aktuelle vil det automatisk blive reguleret

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-10 22:35

Du kan ikke basre rette det for i år. Du skal rette det for hvert af de år, det vedrører.

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-10 07:10

Den har jeg også prøvet med mit befordrings fradrag.

Så lavede jeg en ny opgørelse pr. år det drejede sig om, hvilket du også skal gøre, og sende det til skat.

Har du noget umiddelbar dokumentation, så send det med, ellers skal skat nok udbede sig yderligere HVIS de synes det er nødvendigt.

I mit tilfælde var skat enig med mig, og efter en 4 - 5 uger fik jeg bare en check.

Alt hos skat regnes pr. år, og hvis du trækker hele dynen fra i år, vil de kunne opfatte det som et forsøg på svindel og bedrag, da du jo så ikke har opgivet de reelle tal for i år.

Skat er - måske med god grund bange for at blive snydt...

...vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 10-02-10 11:10

Tak for svaret vedikkealt. Jeg kikker på det og får lavet dem om og sendt til dem
Takker

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 23-02-10 23:32

Bare en sidebemærkning: Du kan ikke få ændret din skat længere tilbage end t.o.m. 2006... så spar dig evt. arbejde med at finde meget gamle bilag Efter 1. maj kan (vil) SKAT ikke gå længere tilbage end 2007...