/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Windows 7 ?
Fra : Troldepige
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 07-02-10 12:16

Som i måske allerede har fundet ud af har jeg fået en ny pc.

Jeg har fået en hel del på plads på den efterhånden, men jeg undrer mig fortsat over, at når jeg i Googles søgefelt f.eks. skriver "Kreahulen.dk" så går den ikke direkte ind på "Kreahulen" (som min gamle pc gjorde når jeg skrev ".dk" tilsidst), men der kommer den der lange række med forskellige muligheder indeholdende "kreahulen.dk".

Jeg har en formodning om at det er i pc'ens indstillinger ell.l. noget skal ændres/rettes, men jeg synes jeg har ledt på både kryds og tværs uden held.

Så nu håber jeg der er et kvikt hoved der kan løse gåden for mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-10 12:31

Hvor har du søge feltet? Er det den lille i øverste højre hjørne af browseren? Det er sikkert dine søge indstillinger du skal ændre, hvis du skriver direkte i adresselinjen så kommer du direkte derind, så hvorfor sætte gang i søgemaskinens servere ovre i Amerika for at komme ind på en dansk side

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-10 12:55

Her er måske en ide...

Tryk på Windows-ikonet i nederste venstre hjørne (flaget) - skriv "www.skat.dk" (eksempel) i søgeboksen - tryk enter -

så åbner den selv din standardbrowser og går direkte til hjemmesiden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-10 12:58

Funktioner-internetindstillinger- fanen avanceret - fjern flueben ved - brug indbygget automatfulførelse

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-02-10 14:37

o.v.n., du har fuldstændig ret, men jeg vil lige vente og se om der er en der kan fortælle mig hvilke indstillinger jeg kan ændre, det virkede jo på den gamle pc.

Busken, ved at bruge din metode søger jeg kun i min egen pc.

Nordsted, det lød rigtig fornuftigt, jeg måtte så bare ind via kontrolpanel, men fandt ud af at jeg, i forvejen, ikke havde flueben dér. Jeg prøvede så at sætte et flueben i feltet, men det ændrede ikke noget, så jeg satte det igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-10 14:49

Huskede du at trykke på - ok - evt genstarte pc'en??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-02-10 15:59

Ja Nordsted1, jeg havde trykket OK, og nu har jeg også genstartet , men det er stadig det samme.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-10 17:05

Har du prøvet min metode troldepige - husk at skrive WWW.kreahulen.dk - det virker på min Vista...

Jeg har søgt lidt på nettet, og det lader til at være et generelt irritationsmoment, man får et søgeresultat, men man kan ikke få google til at gå direkte til det mest sandsynlige i eet klik - ikke uden "jeg føler mig heldig"-knappen, og den er jo ikke tilgængelig i den lille søgeboks - så under alle omstændigheder mere end ét billede væk.

Men hvis du taster i søgefunktionen med WWW, så går du direkte til sitet...

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 07-02-10 17:31

ellers brug adresse-boksen i stedet - jeg behøver kun taste "kreahulen" uden hverken www eller dk, så springer den frem (firefox)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-02-10 19:53

Busken, det kan da godt være jeg bare skal vænne mig til at skrive det i adresselinjen, som o.v.n. også har foreslået, det irriterer mig bare lidt, nok mest fordi jeg forventede at det bare var et eller andet der lige skulle ændres i pc'ens indstillinger.

Man er jo et vanemenneske.

Jeg venter lige og ser om der skulle dukke en op med løsningen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-10 20:56

Det kan undre mig hvorfor at en søgeserver skal startes for at komme til en adresse som du kender det er ulogisk i min verden, jeg bruger kun søge funktionen når jeg ikke kender adressen.
Bruger du ikke Foretrukne? Det er en funktion i alle browsere hvor man gemmer link til de sider man tit besøger, bare to klik så er du på siden du ønsker uden at skulle skrive noget som helst

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 09-02-10 21:37

Tak for svaret o.v.n..

Nu har jeg jo aldrig pralet af at være teknik- eller internet-geni , og det er jo netop derfor jeg er så glad for at jeg kan få hjælp herinde.

Og endnu engang har du givet mig et fornuftigt svar (omend det ikke blev som jeg havde forventet), og lidt at tænke over m.h.t. mine internet-vaner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-10 22:40

Selv tak- desværre ikke helt det du ønskede, men brug Foretrukne når du har øvet dig lidt så kan du slet ikke undværre dem