/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
ved ikke hvordan jeg state
Fra : kayam
Vist : 1921 gange
20 point
Dato : 05-02-10 20:00

hej jeg er 13 (snart 14) og ville grene være bane pige men ved ikke hvordan jeg skal state med at skive en ansøgning som jeg kan hegne op plizze hjælp mig
p,s tak på forhånd

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 20:04

Mener du ikke barnepige?

Du skriver som overskrift

Uopfordret ansøgning

Jeg skal herved søge en stilling som barnepige. Jeg er 13 år, meget glad for børn o.s.v.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-10 20:06

Skal den hænge i et supermarked skriver du:

Søger job som barnepige

Jeg er 13 år og søger frotidsjob som barnepige. Jeg er vant til børn og meget glad for dem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-02-10 20:07

Som start. HOLD OP MED AT SKRIVE TABERDANSK! Ingen gider ansætte nogen der ikke gider gøre sig umage. Og TABERDANSK er et udtryk for sjusk.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-10 20:32

kayam -
udover at følge granner01's forslag, bør du også søge lidt hjælp hos din familie eller venner, så du får skrevet en acceptabel skrivelse - uden alt for mange stavefejl.

Ellers ender det med, at der ikke er nogen der forstår hvad du mener!
Og så må du gerne vise lidt mere tiltro, til dig selv og ikke som du har skrevet i din profil.

Velkommen på Kandu.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-02-10 22:14

Du skal skrive:

Kære DSB

Jeg vil gerne være bane pige hos jer. I skal være hurtigt hvis i kan bruge mig, for jeg har også sendt en ansøgning til Arriva.

plizze plizze plizze ansæt mig.

De aller bedstesteste hilsner
Kayam

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 06-02-10 03:12

IBM760 er inde på noget af det rigtige.

Men du kan også spørge din dansklærer om du kan få lidt hjælp til at lave opslaget så folk får lyst til at have DIG til barnepige.

Tænk lidt på hvis du havde et barn, eller bare et kæledyr.
Nu er der selvfølgelig forskel på små børn og kæledyr, men: Hvordan ville du have at den der skulle passe barnet (eller kæledyret) skulle være som menneske?

De ting du finder ud af, skulle måske være dem du så selv skal have som barnepige. Skriv så i dit opslag, at det kan du tilbyde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-10 08:04

Det vigtigste ved en uopfordret ansøgning uanset jobfunktionen er, at man formulere ansøgningen på korrekt dansk. Såvel stavning som grammatik bør være fejlfri og der skal være substans i både syntaks og semantik.

Derfor vil det nok være en god idé at få den læst igennem og rettet af din dansklærer

Når man skriver en ansøgning skal man tænke lidt over hvad modtageren forventer. Derfor bør en ansøgning imødekomme og indfri disse forventninger.

Spørg dig selv: Hvad vil jeg forlange af den person, som skal passe mit barn?

..og formulér en ansøgning som opfylder behovet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-10 08:20

Ps.

Mht. til børnepasning kan det være en god idé i ansøgningen at lægge vægt på de 'bløde' kvalifikationer:

Er du musikalsk og spiller du evt. et instrument?

Dyrker du sport? (Hvilken?)

Har du erfaring med børnepasning? (..passer du evt. mindre søskende?)

Er du ansvars- og omsorgsfuld?

Er du renlig?

Taler du flere sprog?

Har du humor?

Er du tålmodig?

Overholder du aftaler, accepterer og er tro mod de af forældrene opstillede 'spilleregler'?
(..det kunne være; at give barnet en bestemt kost, medicinering, religiøse præferencer, sengetider, udendørsaktiviteter, leg, hjælp til toiletbesøg osv. )

Husk; du skal passe og pleje et lille menneske
...ikke hygge dig og fordrive tiden med et stykke 'legetøj'

</MOLOKYLE>