/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
SVANE Køkken KONKURS
Fra : Fonzi11
Vist : 8378 gange
200 point
Dato : 05-02-10 18:50

Kære alle!

Vi har netop bestil et nyt Svane køkken, men blev ringet op i dag at Svane er gået konkurs. Vi har betalt 50% i forskud og skulle have det nye køkken på mandag og derefter betale de sidste 50%.

Vi aner ikke hvordan vi står nu ????

Hjælp...

Mange hilsner

Anders

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 18:56

I står lige som alle andre kreditorer, og det er desværre ikke særlig godt, når boet er blevet gjort vil eventuelle likvider blive udbetalt til kreditorer, og der kan jo være mange foran dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-02-10 18:57

I skal bare anmelde jeres tilgodehavende til bobestyren, så sørger han for at I ad åre får jeres andel af værdierne.

Men er i nu sikker på at det er en rigtig konkurs. Det kan kun ske via retten, og kan ikke komme som en overraskelse for firmaets sælger.
Vær frisk og kør ned til deres lager og hent varerne, som i har betaklt for.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 19:02

Hov vent lidt

Hvor har i handlet, og er det den virksomhed i har handlet ved, eller en anden der er gået konkurs?

Hvis i har handlet hos en Svane forhandler og det er Svane der er gået konkurs, så er det eneste problem du har, at finde et andet køkken hos samme sælger, eller få din forudbetaling retur

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 19:04

I øvrigt er der ikke nogle erhvervsnyheder (som jeg kan finde) der indikerer at de er gået konkurs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-10 19:07
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-10 19:09

I givet flad, at der i dag er indtrådt konkurs, så står det tidligst på CVR på torsdag når de har opdateret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-10 19:18

Jeg betvivler de er konkurs....

Det er nok en enkelt selvstændig forhandler der er konkurs (hvis overhovedet)....

Så HVEM ringede dig op ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-10 19:22
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-02-10 06:26

Pengene er væk.
Som jeg titi siger til folk: "LADS DOG VÆRE MED AT BETALE FORUD FOR EN VARE".

hawaii7

Kommentar
Fra : asan

Dato : 06-02-10 10:40

Hej

Ring til et par andre forhandlere - gerne konkurrerende mærker.

Hvis der er noget om snakken, så fortæller de dig gerne alt - rygterne løber hurtigt inden for branchen.

Hvis ja - så på med traileren og få hentet nogle skabe i en fart

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-02-10 15:31

hvilken forhandler handler det om by sted ?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 06-02-10 20:29

Hmm Tvivler også på svanekøkkener er konkurs... Så tror lige du skal tjekke op med ham der ringede og finde ud af hvad det egentligt var han mente?? Der er da ingen indikationer på det er svane selv...

Kommentar
Fra : Fonzi11

Dato : 07-02-10 16:48

OPDATERING !!!!

Vi er netop blevet ringet op.

SVANE Køkkenet står i et økonomisk stormvejr. Banken har sat deres kassekredit ned med 1½ mill. hvilket har medvirket at deres underleverandører har stoppet produktionen. De har penge tilgode og vil ikke prdoducere førend der foreligger en plan fra Svane.

Vi har derfor ikke en dato på hvornår vi får vores køkken...

Hvis ikke der bliver tilført kapital, kan Svane ende i konkurs.

Så hvis der er nogen som kan undvære et par kogeplader, opvaskemaskine så sig bare til...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-10 17:01

Du ophæver da bare handelen og får din indbetaling retur....

What´s the problem

PS...

Det er jo IKKE svanekøkkenet du har handlet med, men en selvstændig forhandler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-10 19:23

http://aoh.dk/artikler/svane-koekkenet-lukket-i-herning

Hvis det er denne så bare slå koldt vand i blodet....

SVANE fejler IKKE noget.....