/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Lapper til at stryge på
Fra : heyckendorff
Vist : 9149 gange
100 point
Dato : 04-02-10 09:25

Hej alle

Jeg har fået nogle nogle bukser med sådan nogle "smarte" forslidte huller på knæene.
Det er måske moderne, men efter min mening også stupidt, efter som enhver kan tænke sig til, at nye bukser med kunstigt fabrikerede huller på knæene ikke holder mange dage.

Jeg har tænkt mig at sætte en lap på indersiden under hullerne, men synes ikke det vil være pænt at man kan se syningen på forsiden.
Derfor tænker jeg på om man stadig kan få de her lapper man kunne stryge på stof?
Jeg ved godt man kan få textil lim, men så vidt jeg husker trænger limen hele vejen gennem stoffet og ville derfor kunne ses på ydersiden af bukserne.

Mvh.

werner

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-10 09:31
Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-02-10 09:33
Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 04-02-10 09:46

Eller i hvilken som helst stofbutik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 10:09

Hvis det er huller, hvor der ligefrem mangler stof (den er da ikke nem at forklare)

Så vil det aldrig blive pænt, heller ikke hvis du sætter lappen på bagsiden, der vil jo stadig være trevler rundt om hullerne på forsiden af bukserne

Og hvis du stryger lapperne på forsiden, så bliver det godt nok pænere, du vil bare ligne et lille barn der er faldet og slået hul på knæerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-10 10:40

Jeg lapper bukser for børn og børnebørn. Og jeg har den aftale med mine drenge at jeg får deres gamle cowboybuksen, jeg klipper benene af og så har jeg stof til lapper.

Jeg har købt strygeklister. Det er papir, 2 lag med klister imellm. Så klipper man det i formen, bestemmer selv om det skal på forside eller bagside af stof og fjerner den ene side papir. Det stryges på. så trækkes det sidste papir af og så har du en lap der kan stryges på bukserne.

Du skal bare ikke regne med at det holder med lapper der kun er strøget på. De skal sys på. Lige meget hvilket klister du bruger til lapper, så vil det ikke holde hvis det ikke sys.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 11:09

Lige lidt info... det hedder dobbeltklæbende fliseline, det med papiret på.. mere så du ved hvad du skal spørge efter i forretningen, eller over nettet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-02-10 19:38

Vlieseline, hvis det skal være korrekt

Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-02-10 19:54

Og det skal det da være Camillasmoster

Jeg tror jeg ville klippe de bukseben af og bruge dem som shorts og så købe et par billige pæne bukser i en genbrugsbutik, prisen er sikkert den samme som lapperne er, så slipper du for arbejdet

Godkendelse af svar
Fra : heyckendorff

Dato : 04-02-10 20:46

Takker alle for indput.
Answer får point for første og fuldt brugbart svar..tak for det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-10 20:59

Så håber jeg der er stof nok til at dække udadtil. Klistret kommer jo til at vende udaf også hvis der er helt åbnet.