/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvordan får jeg en nokia 5800 til at....
Fra : camho
Vist : 1753 gange
200 point
Dato : 01-02-10 20:40

hvordan får jeg en nokia 5800 til at "tale" dansk????

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 01-02-10 20:46

Iflg. brugervejledningens side 102 (kan ses her: http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_5800_XpressMusic_UG_da.pdf )
Skal sprog der ikke er installeret hentes på nettet.

Mere kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Mvh.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-10 20:58

Iflg. TDC - se http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/manual/ og vælg Nokia og model 5800 Xpress

Skift sprog

Citat
1 Find "Sprog på telefon"
Tryk på Menu-tasten.
Tryk på Indstillinger.
Tryk på Telefon.
Tryk på Sprog.
Tryk på Sprog på telefon.

Information
Hvis du vælger Automatisk, følges sprogindstillingen på SIM-kortet.

Luk vindue

2 Vælg sprog

Tryk på det ønskede sprog.
Displayet bekræfter valg af sprog og gør opmærksom på, at telefonen skal genstartes.
Tryk på Ja for at acceptere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-10 21:50

Hvis den er købt i udlandet eller gennem en paralel importør, så er det ikke sikkert, at der er installeret dansk software på den.

Så skal du have ny software, og det skal du regne med at betale 2-300 kroner for

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 01-02-10 22:48

er den parelinpoteret koster det hos en unlocker ca 100kr at få dansk lagt ind

Kommentar
Fra : camho

Dato : 01-02-10 23:06

hej Simkiller

Hvordan unlocker man? telefonen er købt i Thailand

tak og hilsen

camh

Kommentar
Fra : camho

Dato : 01-02-10 23:08

men den skal vel ikke unlockes? den fungerer fint. Men den "taler" engelsk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-02-10 23:28

Den skal ikke unlockes, men den skal have installeret dansk software, og det gør en unlocker også

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 01-02-10 23:32

den skal kun unlockes hvis den er låst og det skal gøres med kabel

for at der kan komme dansk på mobilen skal der unlock box og fbus kabel til eller produkt koden skal ændres

Kommentar
Fra : camho

Dato : 01-02-10 23:38

okey du har med en amatør at gøre......
hvad er og hvor får jeg: unlock box og fbus kabel

sorry

Kommentar
Fra : simkiller

Dato : 01-02-10 23:43

hvis du kun skal gøre det på en mobil kan det ikke betale sig at købe for det koster et par tusin kroner

men søg på nettet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-02-10 00:46

En Unlocker er en person (eller en forretning) der gør det for dig