/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Spejlrefleks kamera.
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 31-01-10 18:22

Hejsa.
Jeg går og overvejer at købe mig et spejlrefleks kamera, da jeg gerne vil tage flottere og skarpere billeder. I forvejen har jeg et olympus mju 1010, som jeg købte for et år siden, da jeg skulle ud og rejse. Jeg vil gerne have kameraet med ud at rejse (flere måneder) og ellers bare bruge det til fritid.
Jeg overvejer at købe et canon eos 450d eller et 1000d, men da jeg ikke har nogen forstand vil jeg høre om der er en "fotonørd" herinde, der kan hjælpe mig. Lige pt koster 1000d 3000 kr, mens 450d koster 1000 kr. mere. Hvilke fordele og ulemper er der ved dem?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-01-10 18:37

De er stort set ens, 450 har en lidt større skærm, og en lidt højere opløsning, men ikke noget der gør den store forskel.

Personligt ville jeg vælge det lidt billigere hus, og så bruge de 1000 kr som tilskud til noget lækkert optik.

Du kan i øvrigt på canon.dk lave direkte sammenligning af de forskellige kameraer

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 31-01-10 19:09

Okay jeg har kigget lidt på hjemmesiden, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvad forskellen er på dem??

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 31-01-10 19:44
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 31-01-10 19:45

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 13
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 26

Du er nok ligeglad med hjælp

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 31-01-10 21:49

Indsat i ida.simonsens tråd
Af Brortel

Ubesvarede 1
- Besvarede 13
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 26

Hold da kæft hvor du er en idiot brorteil
Forleden satte jeg din statestik i en tråd..hvad var din kommentar dertil.
KLAP I VVDRIVER

Så nu.
Klap i brorteil undskyld brorlort

vvdriver

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 31-01-10 22:03

igen hold kæft din idiot

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-01-10 22:54
Kommentar
Fra : malmin

Dato : 31-01-10 23:57

Jeg har været på fotokursus hos en proff fotograf. Han havde et dyrt Canon, og jeg spurgte om mit Canon 1000d så var meget dårligere end hans apparat. Han forklarede at som proff, skulle man have nogle specielle indstillinger i kamerahuset, som vi andre fritidsfotografer ikke behøvede. Han havde selv lige givet sin voksne datter et Canon 1000d fra Føtex. Det ville han sikkert ikke havde gjort, hvis det kamera var noget juks.

Hilsen malmin