/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs: netkort og USB netkort sammen?
Fra : LoneG
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 30-01-10 22:51

Hejsa

Min nye bærbare har et netkort og den ryger af det trådløse net af og til. Det er kortvarigt, men med min gamle bærbare oplevede jeg ikke dette. Hvis man f.eks. sender/modtager en stor fil over msn, skal man hele tiden starte påny, når den hopper af.
Det fik mig til at tænke på: Hvis man tilslutter et USB netkort uden at pille netkortet ud af computeren, hvilket kort kører man så over? Kan der være idé i at sikre sig at man ikke mister forbindelsen ved tilslutningen af USB netkort eller giver dette ikke mening?

Jeg fatter selv hat af det her, må jeg indrømme, men synes det lyder meget smart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 23:17

Hvis du vælger at prøve en trådløs usb netkort, så bør du deaktivere det indbyggede trådløse netkort, har du prøvet at opdatere driveren på den indbyggede? Det er mest stabil med indbygget netkort, også lidt træls at der altid er en usb dims som rager udenfor.
Med usb netkort, mener du så et trådløst netkort til wlan? Eller er det mobil bredbånd du spørger om?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-01-10 23:23

Citat
hvilket kort kører man så over?

det stiller du selv, her er mit svar fra en anden tråd:

indstillingen du leder efter findes ved at skrive "vis netværksforbindelser" i start
der har du dine forskellige netkort
dblt.klik på et kort du vil indstille --> egenskaber for tcp/ip v4 --> avanceret --> fjern hak i automatisk metrik --> angiv en værdi, f. eks 10 for dit lan, 20 for dit trådløse, 30 for dit mobile bredbånd.

Højere værdi = lavere prioritet

på den måde kan du være koblet på med alle tre ting på en gang og den vil automatisk benytte den næste i rækken hvis en af dem "falder ud"
Det er den måde vi også benytter til servere hvor vi har en alternativ kabelforbindelse i tilfælde af at hovedlinjen ryger sig en tur

Citat
den ryger af det trådløse net af og til. Det er kortvarigt

Der kan være mange grunde til at den falder af:
strømstyring, støj, Pre-N - N-Draft og Draft2.0 netkort har også problemer med visse routere, generende software på maskinen.
som du ser er fejlmulighedderne mange men til at starte med var det værd at prøve en anden kanal og også ændre lidt på strømstyringen

Her er et program der kan hjælpe med at finde ud af hvilke kanalområder der er brugt
http://www.metageek.net/products/inssider

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-01-10 23:42

Nej EXTERMINATOR
Det ved du ikke noget om.
For LoneG har glemt at fortælle hvilken slags net hun mener . Der er jo så meget forskelligt ,som er trådløst. Du ved heller ikke hvilket styresystem det gælder.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-10 10:55

Hej Lone!
Der kan være et problem mellem din router og det netkort der driller.
1) Hvis det er to forskellige mærker, så kan der være en lille forskel i frekvensen på kanalen, som gør signalet mere følsomt over for forstyrelser. Godt nok er der standard frekvenser, men her kan der være en justeringsfejl.
2) Har du opdateret den firmware der er i routeren. Det kan betyder større stabilitet. Opdateringer frem kommer jo i en erkendelse fra fabrikanten, at deres vare ikke er god nok.
3) Har du sikret dig, at din router bruger AUTO justering af hastigheden, i stedet for en fast valgt hastighed? - En fast hastighed vil falde ud, når forbindelsen forringes af forstyrelser. - Ved AUTO vil routeren blot sætte hastigheden ned, når der er støj på frekvensen (kanalen), for at holde forbindelsen,og selv skrue op, når forholdet bliver bedre.
4) Har du prøvet en anden kanal? - Hvis du køre DHCP, så skal du blot skifte kanal på routeren, og de maskiner der er på dit netværk vil automatisk følge med.
5) Prøv at søge efter andre netværker og se hvilken kanal de benytter, for hvis I er flere der bruger den samme kanal, så kan det være årsagen til at du mister forbindelsen.
6) Husk at din PC skal vælge dit eget netværk automatisk som det fortrukne, når du starter op. D.v.s. at du skal koble dig op til dit netværk med det SSID som du har indskrevet i din router.
Der kan selvfølgelig være andre årsager til dit problem, men de nævnte er det som er den gratis løsning,og som du umiddelbart kan klare hjemmefra.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 01-02-10 21:09

Det er wlan og Windows 7, jeg taler om

Altså som sagt var der ikke problemer med min gamle bærbare og ej heller min bærbare fra arbejde. Så det må vel være noget med den nye,......

Kommentar
Fra : tobifar

Dato : 21-03-10 10:12

Hvis du er gået over til andet styresystem som fra eks. XP - eller VISTA til windows 7 kan der væere problemer selv med en ruter til en printer, også jeg har dette problem.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 24-03-10 14:11

Tak for svar allesammen - uden at have gjort noget ser det ud til at køre igen.... mon det bare var vejret?

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 24-03-10 14:12

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-10 14:31

Min kone og min datter har Windows 7 på deres bærebare, og de har til tider et problem, som jeg ikke har på min XP.
(De har fået det sidste nye, for at jeg kan holde husfreden, så må jeg nøjes med et gammelt system!)
Jeg tror det er Windows 7, som stadig har børnesygdomme, som skal fjernes med den korrekte opdatering.