/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
nok se ikke logge på..
Fra : michaelmoeslund
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 30-01-10 18:21

Hej

Har en del bøvl med at få nogle af vores pc'er på trådløs netværk

Problembørnene er med ms xp og ms vista, en anden med xp er deringen problemer med,
og min bærbare med ms7pro er der heller ingen bøvl med

de 2 jeg ikke kan få på trådløs, kan godt se det trådløse net, men ikke logge på, trykker på den der "åbne" knap på routeren, og password er der også styr på...

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre..

routeren er en linksys wrt160nl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-01-10 18:26

Sommetider når der er for mange trådløse netværk du har været logget på kan den ikke finde ud af det. Gå ind i din liste med netværk du har gemt og fjern dem du aldrig bruger. Genstart og se om du så kan. Det er ikke sikkert det er det der er problemet men jeg har oplevet det tit.
Det er da et forsøg værd.

Jeg kan ikke lige huske akkurat hvordan du kommer ind i det da jeg sidder ved en pc med Win 7

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 30-01-10 18:32

hmhm

der er vist ikke mere end 4-5 netværk her..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-10 18:58

Jeg har 5-6 computere og andet på mit netværk (Hawking router) og de har fået tildelt en adresse.
Så kan de løse computere koble på uden at genere nogen.

Går der helt kage i tildelingerne, kobles een enhed på ad gangen og jeg tildeler dem nye adresser.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 30-01-10 19:00

ja det lyder rigtig rart

veed bare ikke hvordan jeg gør

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-10 19:58

Har du MAC filter sat til - for den kan godt bremse adgangen.

Du har vel adgang til din router via en browser.
eks. http://192.168.x.x (X er forskelligt på diverse routere)
Og derinde kan du finde noget om MAC filter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-10 20:07

Det er muligvis krypteringen du skal ændre, nogle netkort kan ikke klare 128 bit kryptering

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-10 20:23

Jeg har selv lige geninstalleret en af mine bærebare, som måtte have en ny harddisk. Den ville så ikke logge på mit tådløse netværk, men kunne godt se naboernes.
Nu kørejeg med skjult SSID, så selv om jeg angav mit eget netværk, så var jeg ikke heldig.

Først efter at have slået alt sikkerhed fra og viste SSID, kom jeg på. Jeg valgte at denne PC skulle logge på mit netværk, automatisk som det fortrukne.
Herefter kunne jeg slå alt sikkerhed til igen, så nu køre det.

Måske er det, det der skal til hos dig moselund?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 31-01-10 07:25

jeg har mac filter sat til, og har "tilmeldt" alle pc,

Jeg tror at du har ret severino, er bare i vildrede omkring hvordan jeg slår alt sikkerhed fra...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 31-01-10 08:12

nåhh...

nu har jeg frakoblet mac filter, og nu virker det!

Det er sgi da underligt, når jeg jeg har meldt alle pcerne ind med deres mac adresse???!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-01-10 11:02

Det er en af de sikringer der er i det trådløse netværk, så andre ikke umiddelbart kan logge sig ind, uden at være accepteret af routeren, så det skal du blot være glad for.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-10 12:04

Nu kan routeren genkende dine comp. - luk så lige af igen.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-02-10 18:27

Tak for svaret Eyvind.

Det lettede lidt..