/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Båd med til Kroatien
Fra : fatterfit
Vist : 1108 gange
100 point
Dato : 26-01-10 16:08

I flere år har vi camperet i Kroatien. I år vil vi imidlertig gerne prøve at have båd med i stedet for camping vognen.
Er der nogen der har prøvet det og ved hvad tilladelser og forsikringer der skal til?

Venlig hilsen
Lars

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-01-10 16:27

du skal undersøge hvilke krav der stilles til bådføreren i kroatien. bare fordi du må sejle med den i danmark, er det ikke sikkert du må i kroatien.
så skal du have forsikringen i orden og medbringe registreringsattest på bil og trailer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-01-10 16:44

Skal båden sejles til Kroatiske farvande eller slæbes over land ?

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 26-01-10 17:12

Hvis du har duelighedsbevis, vil jeg ikke tro at du behøver mere. På Europas floder, og farvande kan du sejle overalt når dette er erhvervet, og søvejsreglerne er da internationale, dog kan der være lidt afvigelser på farvandsafmærkningen, men det er peditesser som man hurtigt lurer.
Læs dette og det giver dig lidt:
http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=20&cid=948&Searchtext=&Listpage=2

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-01-10 18:14

Det som gælder i hjemlandet, gælder også i Kroatien (udlandet). Mange tyskere, bruger båden som "campingvogn" på vejen ned/hjem til feriestedet, med båden på traileren, så det er en rimelig meget brugt ferieform - for tyskerne. Vi har mødt mange af dem på vej til Istrien.

Godkendelse af svar
Fra : fatterfit

Dato : 01-02-10 19:54

Tak for svaret stilkene.