/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Pc'er
#NavnPoint
Klaudi 48441
o.v.n. 40523
refi 29114
Fijala 19253
molokyle 16243
webnoob 14995
Brassovit.. 12463
peet49 11383
EXTERMINA.. 10755
10  severino 10622
Tekniske udtryk
Fra : Steppenwolf
Vist : 616 gange
80 point
Dato : 26-01-10 14:13

Hejsa

Jeg er stødt på nogle udtryk i min oversættelse, som jeg ikke er sikker på hvordan skal oversættes.

Efter at have kigget på diverse internetsider sidder jeg stadig med følgende:

Dynamic Light Quality

Edge AA

Ambient Occlusion

Refresh Rate

Så hvis du ved det eller tror at nogle af udtrykkene ikke skal oversættes eller bare oversættes direkte, så bare skriv:)

 
 
Kommentar
Fra : piaskov


Dato : 26-01-10 14:25

Hej .
Prøv at se i denne ordbog.
http://www.kandu.dk/Tip20674.aspx

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 80 point
Dato : 26-01-10 19:32

Google oversætteren siger: Dynamic Light Quality = Dynamisk lyskvalitet
Men nu er det så i hvilket sammenhæng det står i.
Dynamic er jo en varierende Light Quality som kan oversættes med en lettere varierende kvalitet

Edge = kant (side a-a) hvis det har noget at gøre med tegningslæsning.

Ambient Occlusion ???? Den siger mig ikke noget!

Refresh Rate = Opdateringshastighed eller opdaterings hyppighed!

Det var blot et forsøg, men vi vil sikkert alle gerne vide i hvilket sammenhæng det er, så det bedre giver mening!

Kommentar
Fra : Steppenwolf


Dato : 26-01-10 19:40

Hmm det er et PC-spil, så jeg forestiller mig, at det er skærm- og spilindstillinger.

"Edge AA" Jeg tror AA er en forkortelse for Anti aliasing, hvilket vist hedder det samme på dansk.

Jeg kigger videre på det i morgen men tak for dine forslag.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 26-01-10 21:06

Som ..severino ..med denne tilføjelse: http://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 26-01-10 21:10

..og læs om Edge AA hér: http://www.yougamers.com/forum/showthread.php?t=67963

Citat
EdgeAA is simply a full screen pixel shader effect - each pixel gets tested but the shader only applies the blur effect if the difference in z depth between two adjacent pixels is over a certain limit.

Multisample AA blends and blurs pixels on objects edges, regardless as to how big the difference is.

Thus, MSAA is more effective than EdgeAA.


Nemli'...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 26-01-10 21:23

Citat
Thus, MSAA is more effective than EdgeAA.


Nu kan man så diskutere hvad 'effective' dækker over, men min 'fortolkning' er... regnet i GPU- beregningstid, at EdgeAA teknologien giver en mere 'virkelighedsnær', men tungere beregningsmæssig præsentation af det grafiske objekt end MSAA teknikken.

MSAA teknologien behandler alle 'kanter' ens ...uanset 'omgivelserene' og er derfor ikke så beregningkrævende og egner sig derfor bedst til real-time animeret grafik (..spil), meden AdgeAA dynamiske beregningsmetode på hver enkelt pixel, giver en mere 'naturtro' præsentation ..og derfor med fordel kan bruges til f.eks. grafiske high-end Photo-Still's.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Steppenwolf


Dato : 28-01-10 12:55

Tak for hjælpen alle sammen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177416
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407858
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste