/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
kørselsfradrag - hvornår/hvordan indbere
Fra : jobestar
Vist : 2509 gange
50 point
Dato : 25-01-10 17:05

Hej jeg har i 2009 arbejdet et godt stykke væk og har derfor muligheden for at søge om kørselsfradrag.

jeg har bare aldrig været i den situation før og er i tvivl om hvordan det fungerer.

så, hvornår skal skat vide det og hvordan fungerer det? Bare sådan helt enkelt.

skal jeg taste det ind online inden for en frist? på en selvangivelse?

mvh oscar

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 25-01-10 17:12

I Skat hedder det befordringsfradrag:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133112&vId=203319&search=befordringsfradrag

Citat
På årsopgørelsen har vi kun medtaget de oplysninger, vi har modtaget fra tredje part eller fra dig. Oplysningerne fra dig kan for eksempel være oplysninger om befordringsfradrag (kørsel til og fra arbejde på over 24 kilometer pr. dag),

Citat
Hvornår kan jeg se og rette min årsopgørelse
Du kan se din årsopgørelse for 2009 i din skattemappe fra den 5. marts 2010. Du kan indtaste nye oplysninger og ændringer via TastSelv, eller give os dine oplysninger via TastSelv-telefon eller et oplysningskort.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-01-10 17:12

Kørselsfradrag er ikke noget man søger om. det er noget man selv fører på selvangivelsen. Det skal være korrekt, og husk at man skriver undr på det.

Nu afhænger reglerne af flere omstændigheder. Hvis det er mellem hjem og normal arbejdsplads, hos en arbejdsgiver beregnes det efter dage og afstand. Der er et skema til det på skats hjemmeside, sammen med selvangivelsen.

Hvis det er mellem skiftende arbejdspladser kan du måske få en højere takst.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-01-10 17:45

spørg skat det må de vide

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 25-01-10 18:00

Tak for svaret IBM760.

og tak til de andre for svar!

mvh oscar

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-10 18:03

Selv tak!