/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
papir
Fra : heidiPige
Vist : 2930 gange
100 point
Dato : 25-01-10 11:00

Jeg skal bruge noget hvidt papir, med perforing.
Perforeringen skal opdele arket i 3 girokort, altså med to vandrette "streger" og en lodret.

Så jeg selv kan printe girokort ud.

Hvor købes sådan noget.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-01-10 11:22

Henvender dig til en bogtrykker, han har mulighed for at perforere dem som du ønsker det. Jeg kender ikke nogen der sælger færdige perforerede ark. Du skal nok regne med at få perforeret en pakke A4 papir(500 ark) vil koste i omegnen af en femhundredlap, stykprisen vil blive noget lavere hvis du kan aftage 1000 eller 2000

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 12:14

Prøv i første gang en stor boghandler.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-10 12:36

Det kan du ikke købe færdig.
Det du kan købe færdig er med girokort for neden, så du kan skrive en faktura for oven.
Find et trykkeri der har en gammel "VINGE

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-10 12:40

Det kan du ikke købe færdig.
Det du kan købe færdig er med et indbetalingskort for neden og det øverste kan du evt. bruge til en faktura og de er i A4 format.
Find et trykkeri som har en gammel "VINGE". De kan lave en form som kan perforere alle de streger du ønsker. De bliver gjort på et ark der er støøre end A4 og bagefter skåret til.
Det skal også være speciel papir som er godkendt til indbetalingskort (normalt 90g laser papir).
Husk når du selv printer dine kort ud, at de skal opfylde visse mål og betingelser.

Jeg kan se den det første svar blev sendt afsted inden jeg var færdig.

hawaii7

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-01-10 13:52
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-10 14:58

De priser kan du ikke regne med, da det er standard med et kort på 1 A4 ark eller 2 stk indbetalingskort på A3 ark. 3 stk på et A4 ark skal skinnerne til udstandsning laves spevielt.

hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-01-10 15:08

Der skal ikke laves specielle "streger" en bogtrykker køber perforerknivene i metermål og skærer dem ud i de længder han skal bruge, enter bygger man en form med både længde og tværperforering, eller også 2 forme, så man perforerer ad 2 omgange. (prima og sekunda tryk)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-01-10 18:37

.... og heidiPige, husk så lige, at der stilles særlige krav til udformningen af girokort!