/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Meget varmt vand i bruseren
Fra : Mikkerdrengen
Vist : 564 gange
20 point
Dato : 23-01-10 22:59

Hej

Indimellem når jeg tager bad, bliver vandet meget varmt i et stykke tid. I denne periode, kan man ikke skrue ned eller noget.

Dette er naturligvis irriterende. Er der noget galt med blandingsbatteriet eller hvad??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 23:05

Har du termostat på? Eller drejer du på hanerne indtil temperaturen føles passende?

Kommentar
Fra : Mikkerdrengen

Dato : 23-01-10 23:11

Ja der er termostat på...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 23:16

Citat
Ja der er termostat på...

Det problem har vi også her.
Når jeg står under den varme bruser og manden tapper vand til kaffen samtidig med ...så bliver jeg skoldet.
Bruges der vand når du bader andre steder i huset er det sikkert det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 23:16

Her hos os har vi samme problem, det er når en anden tapper vand i køkkenet for eksempel, desværre kan dette problem ikke løses uden en helt ny rør installation med større rør, kan det tænkes det er det samme hos dig? En anden i huset tapper koldt vand og trykket falder på den kolde ledning så kun den varme giver vand

Kommentar
Fra : Mikkerdrengen

Dato : 23-01-10 23:23

Jeg bor i en lejlighed alene. Så der er ikke nogen i min lejlighed, der bruger koldt vand. Men det kan der self. være i en af de andre lejligheder. Men jeg synes, det er ret lang tid, det varer, så ved ikke helt, om jeg tror på den forklaring.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-01-10 23:24

Citat
. Men det kan der self. være i en af de andre lejligheder.

Nemlig...det er der problemet ligger.
Synd du ikke kan gøre noge ved det så.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-10 23:42

Der sidder snavsfiltre inde bag de to monteringsomløbere.........
Batteriet kan også være kalket til så blandingsfunktionen går trægt.

Rep af blandingsbatteri er ikke en amatøropgave.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 24-01-10 00:06

Citat
Ja der er termostat på...

Og det er den der ikke er hurtig nok til at regulere temp., enten er den defekt eller kalket til
det er ventilen/termostat der blander varmt og koldt vand til den ønskede temp. og er den kalket til så den går træg tager det længer tid før den regulere temp.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-10 09:33

thermostater kan også gå i stykker. snak med viceværten om at få et nyt blandingsbatteri. det er løsningen på dit problem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-10 09:51

når man har dette problem bør man skifte til en model der er "godkendt" til etageejendomme
og dem sælger de ikke i silvan mm