/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
HJÆLP! - Netgear WGR614
Fra : Dennis-e
Vist : 1272 gange
20 point
Dato : 22-01-10 17:54

Hej,

jeg har et kæmpe problem, som jeg søger en løsning på hurtigst muligt.

- Jeg har ComX som internetudbyder
- Jeg har en Netgear WGR614 Wireless router

Mit netværk er sat op på følgende måde.

NT boksen er tilsluttet korrekt i væggen, og leverer fint internet.
Jeg kan opnå internet forbindelse ved at forbinde min pc direkte til NT-boksen, eller ved at bruge min router som switch.

Hvis jeg tilslutter min pc til routeren, uden nogen internet forbindelse tilsluttet, kan jeg sagtens konfigurere routeren, men ligeså snart jeg tilslutter internet kablet til WAN-porten så går det galt.

Når dette sker, har jeg stadig forbindelse til routeren, udfra min ip-adresse at dømme, men jeg kan ikke komme ind i konfigurationen på routeren, den 'timer out' når jeg forsøger, og viser "Siden kan ikke vises"...

Jeg har tilføjet routerens mac-adresse til NT-boksen, så det er ikke dette der er problemet..

Hvis nogen kan hjælpe er jeg dem evigt taknemmelige!

PS. Routeren er lige taget fra et andet net, hvor den fungerede fejlfrit.

PPS.
Nu har jeg lige forsøgt noget nyt

Jeg slettede routerens MAC-adresse, fra min ComX selvbetjeningsside, så den ikke tillader den forbindelse..

Når dette gøres, kan jeg sagtens have det hele tilsluttet.. Altså NT-Router-Computer..
Men hvis jeg så tilføjer MAC-adressen, så går det galt, og jeg mister forbindelsen til routeren indenfor 20 sekunder..

Jeg har også prøvet at sætte ip, gateway DNS osv. op selv på routeren, og så sætte internetforbindelsen til.. Dette fungerer heller ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-10 18:02

Jeg har selv haft Com-X og da vi fik router skulle jeg ringe til Com-X for de tildelte routeren en fast IP adresse. Har du gjort det?

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 22-01-10 18:03

Ved ikke hvor længe siden det er du har haft det, men har haft fat i ComX, de kunne ikke sige hvad der var galt :)

Men deres system fungerer også sådan nu, at man går ind på comxnet.dk, som er ens "Selvbetjeningsside", hvor du så ellers opretter en enhed, ved at skrive Navn og MAC-adresse, og så tildeler den selv en IP-adresse :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-10 18:08

Det kunne jeg også da jeg havde dem, og alligevel skulle jeg ringe for at få tildelt en speciel IP adresse.

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 22-01-10 18:09

Okay, wierd.. Havde fat i deres support idag, han sagde det var korrekt derfra, og at routeren også fik tildelt en IP-adresse :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-10 21:09

For mig lyder det som om der er to enheder der slås om at tildele ip-adresser og route trafikken.
Jeg har dog også lidt svært ved at forstå din opsætning. Hvad er NT og hvad router?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-10 22:03

det lyder meget som om at com-x subnettet du er på og det subnet din router er sat op til at uddele er ens, det giver lige præcis de symptomer du har

du skal ind i din router og ændre til et andet ip range og så virker det

f.eks hvis com-x kører 192.168.1.0/24 lige som din router så går du ind og ændrer så du kører 192.168.2.0/24

se figur 4-1 her: http://kb.netgear.com/ci/fattach/get/27/1239127755/redirect/1

dvs at du skal ændre lan tcp/ip setup fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-10 22:10

@ webnoob: en NT boks er en Network Terminaton boks læs her om isdn http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=isdn

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 22-01-10 23:38

EXTERMINATOR, TAK!!!!!!!!
Du er min helt!

Skiftede min lan tcp/ip uden WAN, og satte den op til internet bagefter.
Damn man.. Tak, du er sku en helt!

Godkendelse af svar
Fra : Dennis-e

Dato : 22-01-10 23:38

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-10 23:51

Citat
Tak, du er sku en helt!

Jeg har nu hverken kappe eller sidekick

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-10 23:52

og forøvrigt, velkommen på kandu.dk

Kommentar
Fra : Dennis-e

Dato : 22-01-10 23:55

Hehe tak for det mester :D
Jeg var jo endt ud i noget med at fuske mig til en ny router eller så noget, jeg havde absolut givet op..

Super forum :)

- Tråden kan lukkes <3