/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Corsa - nogen erfaringer?
Fra : hovhow
Vist : 922 gange
50 point
Dato : 21-01-10 12:09

Jeg går og tænker på at købe en lille Opel Corsa, 5 dørs med automatgear.

Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om der findes nogle erfaringer med den:

- Er den dyr i reparationer
- Hvad er dens svagheder/styrker
- Køreøkonomi

....er det overhovedet et godt køb til "almindelig" kørsel/brug?

Ved nogen noget om denne lille fikse bil? Det behøver ikke være rettet mod autmatic udgaven.

pft
HovHow

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-01-10 12:18

Hvor meget skal du betale for den nye bil? Hvor gammel er den?
alimak

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 21-01-10 12:46

Hej alimak

Jeg vil have en ny. Jeg har været inde på Opels hjemmeside (~byg din Opel), og der når vi op på ca. 168.000 + levering.

Findes der nogle vurderinger eller databaser hvor man kan se andres erfaringer med denne bil?

/HovHow

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-01-10 12:52

Opel er altid billigt i reprationer og reservedele... Bare køb den.... Men men men Husk undervogn behandling med det samme.
Held og lykke.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-10 13:41

Den går du ikke fejl i by med.Tænker faktisk på at købe en.Opel har højnet kvaliten meget siden 2000
Det ses,hvis man kigger i diverse bilblade med fejlopgørelser.
Her er en udpluk fra "Motor" i december.

http://peecee.dk/upload/view/219300

Mosebaek.

Opel fahrer seit 1983.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-01-10 14:59

Nesten alle biler er ok hvis du køber dem som ny bil. Det er når de får nogle år på bagen, at man ser hvad som er kvalitet. Du kan nok trygt købe ny Opel.
alimak

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-10 16:15

automatgear betyder dårligere brændstoføkonomi.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-10 19:31

Nej- gammel overtro- der er automatgearbiler som bruger mindre brændstof end tilsvarende med manuel gearkasse.

Kommentar
Fra : sbd10

Dato : 30-01-10 10:06

Jeg har i 1½ års tid været den lykkelige ejer af en Corsa D med Easytronic gear, og kan derfor varmt anbefale den. Dog er jeg ikke enig i, at alle Opel værksteder har rimelige priser. F.eks. skulle forhandleren have en "tusse" for at installere en P-watch. Jeg valgte et andet sted og fik den installereret for en brøkdel af denne pris - opgaven tog 15-30 minutter. For 1-års eftersynet skulle Opel forhandleren have 3.000 kroner - fik nøjagtig samme eftersyn foretaget hos AutoMester for 1.400 kroner

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 15-02-10 23:52

Tak for svaret Mosebaek.