/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Opret forbindelse til netværks printer
Fra : toby-a
Vist : 2649 gange
31 point
Dato : 19-01-10 21:09

Hej.

Jeg vil gerne oprette forbindelse til en printer, men ved ikke lige hvordan. Jeg ved ikke om det hedder en netværks printer, eller en IP printer. Den skal i hvert fald bruge en eller anden IP adresse. Jeg har oprettet forbindelse til den på en tidligere computer, jeg kan bare ikke huske hvordan det var. Men det var noget med at jeg skal bruge en IP adresse i hvert fald, og den kan jeg finde fra en af de andre computere der er i hjemmet, i cmd ved at skrive et eller andet.
Hvis i har brug for mere info, skriver i bare. :)

På forhånd tak.

Mvh.
Tobias Andersen

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 19-01-10 21:42

Hej

Prøv at udskrive en status side fra din printer via menuen på printeren, ikke fra en pc på nettet.

Når du så har data om ip adresse, kan du tilføje en ny printer på din pc, ved at vælge netværksprinter og indtaste dens ip adresse

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-10 21:44

Her er 3 måder at søge på

Start > tilbehør > kommandopromt > skriv > ipconfig /all > enter

Start > programmer > tilbehør > kommandopromt > skriv > getmac > enter

WIN + R --> cmd --> enter --> skriv getmac --> enter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-10 21:46

Men gå lige ind i routeren og tildel et lokal IP nummer eks. 192.168.x.100 så forstyrres printeren ikke af de andre.

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 19-01-10 21:52

Citat
Hej

Prøv at udskrive en status side fra din printer via menuen på printeren, ikke fra en pc på nettet.

Når du så har data om ip adresse, kan du tilføje en ny printer på din pc, ved at vælge netværksprinter og indtaste dens ip adresse

Mvh Finn

Der står intet om IP adresse.

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 19-01-10 22:04

Citat
Her er 3 måder at søge på

Start > tilbehør > kommandopromt > skriv > ipconfig /all > enter

Start > programmer > tilbehør > kommandopromt > skriv > getmac > enter

WIN + R --> cmd --> enter --> skriv getmac --> enter

Der er mange forskellige, hvilken én skal man vælge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 13:31

Jo vist kan vi bruge mere info, så meget som mulig tak, er printeren tilsluttet en anden computer? Så opret en Delt printer det gør du under Printere og fax enheder - Tilføj en printer, følg guiden.
Eller er printeren tilsluttet en print server?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 13:33

Er printeren tilsluttet en print server, så kan/bør du også bruge guiden Tilføj en printer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 13:36

Citat
Der står intet om IP adresse
jo det gør der, men du skal flytte prikken undervejs i guiden, ved du hvilken IP adresse printeren har?

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 20-01-10 15:17

Citat
Jo vist kan vi bruge mere info, så meget som mulig tak, er printeren tilsluttet en anden computer? Så opret en Delt printer det gør du under Printere og fax enheder - Tilføj en printer, følg guiden.
Eller er printeren tilsluttet en print server?

Printeren er tilsluttet to andre computere..

Kommentar
Fra : toby-a

Dato : 20-01-10 15:18

Citat
jo det gør der, men du skal flytte prikken undervejs i guiden, ved du hvilken IP adresse printeren har?

Når jeg siger at der ikke står nogen IP adresse, er det sku nok fordi der ikke gør det.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 31 point
Dato : 20-01-10 17:20

på een af de pc'er printeren er installeret

Højreklik på printeren >>porte>>se efter hvilken ip adresse den står til

på ny pc >>tilføj printer >>vælg netværks printer >>søg >>søg nu
kan den ikke finde den så

gå tilbage og vælg "lokal printer" ny port >>vælg tcp/ip sæt ip adressen ind når du bliver spurgt
samt drivere mv.

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 20-01-10 20:04

Tak for svaret dk.