/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
W7 på flere maskiner
Fra : veravera
Vist : 589 gange
15 point
Dato : 19-01-10 14:04

Vi har her i huset 3 maskiner, kan man købe en W7 ultimativ i en eller anden version og så installere den på alle tre computere her i familien

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-10 14:10

Ja du kan købe en Engelsk version i udlandet med en licens til 3 comp.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 14:32

Eyvind har ret, i Danmark kan du ikke købe den med 3 licencer, de har besluttet at Danmark er så lille et sprogområde så det kan ikke økonomisk betale sig at sælge win7 med licenser. Så i Danmark skal du købe 3 stk Win7.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-01-10 15:49

Og du kommer ikke til at downloade 7 på dansk, det bliver et besøg i
butikken for at købe skidtet.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-10 16:41

jeg lavede en kopi før install så nu sidder den i 2 pc

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 16:56

Ja selvfølgelig kan man det, men det er ikke helt lovligt

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 19-01-10 17:15

Hvad sker der så med opdatering, og to ip adresser.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 19-01-10 17:36

Så vidt jeg er orienteret, "ser" opdateringerne ved en validering, om registrering og serienummer er korrekt. Sådan er det vist nok ved 1 Win XP, som vist nok fungerer fint med opdateringer på 4 pc-ere inden for husets egne 4 vægge .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-10 17:39

begge maskiner bliver opdateret

(det er jo en førstegangs install på 2 maskiner) så det virker her

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-01-10 17:40

skal lige sige at internet er 3g og bliver brugt på begge maskiner

(ved ikke om det er drfor det virker)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-01-10 17:41

Ja selvfølgelig virker det lige så længe Microsoft ikke opdager det. Jeg havde en kursist der gjorde det samme. Men det opdagede Microsoft og han blev tvungen til at købe programmet igen til maskine nr. 2.

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 15 point
Dato : 19-01-10 17:43

Det vil helt sikkert virke på alle 3 maskiner uanset hvilket internet, du benytter. Men sådan noget gør vi da bare ikke, vel ?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 19-01-10 17:47

Og så har man hørt om en hel del, der "gør det" i årevis uden indblanding fra de højere magter, og det kører bare .

Godkendelse af svar
Fra : veravera

Dato : 19-01-10 18:57

Tak for svaret Majormajor. og jooooooooooooo vi gør

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 20-01-10 00:39

veravera

Velbekomme - og fy da .

Hilsen Mm