/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kæder og kit
Fra : jesper_m_h
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 26-04-03 22:12

Så er det hvist tid til et nyt set til min gamle RF'er MEN.
1600 Kr. for et kit pluds 2½ time for at montere det ???

er det ikke sådan at den kæde fra regina kommer med et "split samle led" og som sådan ikke kræver et stykke special værktøj til at "nitte" kæden sammen med ???
Der står på http://www.mc-butikken.dk/

"KKSU513/14-829/43-530HFO108 / RK/JT Forstærket O-rings kædekit / Dækker alle RF 600 R modeller / Komplet forstærket O-rings kædekit består af JT for- og bagtandhjul samt RK kæde med samleclips. Kvaliteten og holdbarheden overgår det originale kædekit. JT og RK er leverandører af originale reservedele. NB: Kæderne leveres i standard længder, og du kan forvente at skulle afkorte kæden"

Så er det at jeg tænker at det bare er at tage en vinkeldims og korte kæden ned til den længte der passer.

Er det mig der tager fejl eller hvad.
1179 er da en hel del billiger en 2600 !!!

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 27-04-03 10:33

Ja, du kan godt tage en "vinkeldims" og korte kæden af(pas på o-ringene!), men jeg vil fraråde dig at købe en kæde med samleled. Jeg har haft dårlige erfaringer med denne måde at samle en kæde på!! Man skal være påpasselig med montering af den, dvs. o-ringe osv. skal passe 100% så der ikke er pres på selve "clipsen". Ydermere skal den sættes på med buen i kædens omløbsretning. Det skete engang at "clipsen" røg af, det var ikke sjovt!!
En kammerat har investeret i specialværktøjet til at skille/samle kæden, så er vi flere der låner når vi skal have skiftet.

Mvh

McCracken

Kommentar
Fra : micnielsen

Dato : 15-05-03 12:33

Lige mine ord!

Nielsen