/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke installere ActiveX I.E.8
Fra : o.v.n.
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 17-01-10 22:12

Hej jeg sidder bakser med en ny login side til IT skrivebordet, i vejledningen står at på et tidspunkt kommer den kendte gule bjælke og vi skal tillade at installere ActiveX, den linje kommer ikke og vi kan ikke oprette login med de begrænsede rettigheder som er resulatet
Hvordan løses problemet?
Det er Internet Explorer 8 og Windows 7 Home Premium, Internet Explorer 6 og nyere er et krav vi kan ikke benytte en anden browser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 22:16

Det ActiveX fidus som skal installeres skulle komme fra Whale Communications.Inc og hedder Whale Communications client components

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-10 22:37

altså m$ forefront
prøv at nulstille sikkerhedsindstillingerne, har du også prøvet at køre i kompatibilitets mode?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 22:55

Ja kompabilitet er kørt og siden tilføjet til Sider jeg har tillid til, der er ikke ret mange begrænsninger i den kategori, men måske noget jeg har overset

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-10 23:29

nu er det vel ikke din antivirus der driller?

men ellers så prøv lige at kaste et blik på det her:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd631688(WS.10).aspx
syntes nu ikke jeg har oplevet problemer med forefront før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-10 00:37

Tak jeg prøver igen en anden dag, ejeren af computeren er taget hjem og har taget maskinen med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-10 00:47

Citat
Internet Explorer 6 og nyere er et krav vi kan ikke benytte en anden browser
det er så ændret nu IT skrivebordet skulle kunne anvendes på alle computere uanset styresystem, jeg fik overtalt brugeren til at bruge Firefox og tilføjelsen blev installeret med de sikkerheds undtagelser som lige skulle bekræftes

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-10 00:49

Tak for forsøget EXTERMINATOR., ingen andre forsøgte - problemet blev løst og jeg bryder mig ikke om at annulere for mange spørgsmål, det pynter ikke i statistikken

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-10 13:02

Citat
skulle kunne anvendes på alle computere uanset styresystem

gad vide om den så heller ikke checker antivirus, ellers er der nok nogle systemer der vil få svært ved at komme på

Firefox