/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kuvertudsk. på printer
Fra : ilgp
Vist : 1776 gange
150 point
Dato : 17-01-10 13:50

Hej. Er der en som ved hvordan man får udskrevet en kuvert på printer. Jeg har en HP 5280 hvor der på indbakken er et billede af en kuvert. Så jeg ved at man kan udskrive på en sådan. Men jeg kan ikke se i brugermanualen at der står noget med kuvert størrelse , eller inde på de forskellige foto størrelser. Men der er noget der hedder postkort, men de mål er ikke de samme som kuverterne har.
Skulle der mon være en der kan skære det lidt ud i pap hvordan man gør. Selv om jeg ikke er en ørn til disse ting finder jeg da ud af et og andet en gang i mellem, men dette har jeg nu opgivet og håber på lidt hjælp.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-01-10 14:00

Klip på dette link: http://www.valentine.dk/images/clipart/kuvert.gif

Vælg udskriv, og din printer udskriver kuverter.

Så nemt kan det gøres. Alle printere kan udskrive kuverter - så alle kan frit bruge dette tip.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 14:14

Du indstiller først og fremmest i et tekst dokument i dit Office program at du vil skrive på kuverter, i Open Office er under Indsæt at du finder Konvolut

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-01-10 14:57

Pas dog på med rudekonvolutter, som har en tendens til at krølle ret kraftigt!
Ammitz

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 15:05

glem det lort, enten krøller de eller så kører de skævt.

Vi laver labels i stedet.

Kommentar
Fra : reinhold1

Dato : 17-01-10 15:09

Husk at stille den slæder der holder papiret ind til kuverten ellers køre den skævt, og kuverten skal være i lukket tilstand samt pege ind mod maskinen.

Mvh. Reinhold1

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 15:14

Citat
Husk at stille den slæder der holder papiret ind til kuverten ellers køre den skævt

Den kører skæv så snart den er fri fra slæden, har mokket med lortet længe nok

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-10 15:26

Jeg ved godt hvordan kuverten skal ligge i printeren. Har også fundet ud af at skrive modtageradresse, ved at gå ind som o.v.n. skriver.Men pc giver bare besked om at der mangler papir, så det er stadigvæk et problem med at få indstillet printeren rigtigt. Jeg fandt ud af det på en venindes pc men min egen, nej den vil ikke.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-01-10 15:36

Citat
Men pc giver bare besked om at der mangler papir,

Skub kuverten helt ind

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 16:54

Når du har skrevet dit konvolut og vil printe, så skal du også ind i printer egenskaber og vælge størrelsen på konvolutten, og som brorteil skriver så skub papiret helt ind så printeren kan få fat på det, jeg har udskrevet mange konvolutter uden problemer på min HP Photosmart C3180 printer

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-10 17:54

Nu er det langt om længe lykkedes mig at få udskrevet nogle kuverter. Nu er der bare lige en ting tilbage, og det er at når jeg går til office så klikker jeg på dokumenter det syntes jeg er det eneste der rigtigt virker. Men hver anden gang udskriver den en blank side A4 og det er jo fordi at inde på siden hvor jeg skriver modtageradressen til kuverten er der neden under et A4 ark, hvordan klares dette?
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 18:11

Når du klikket på Print eller trykket på Ctlr + P så kommer der et vindue med indstillinger til printeren, nede midtpå cirka står der Udskrifts område og der er prik i Alt, flyt prikken ned i Sider og skriv fra side 1 til side 1, så er det kun side 1 som bliver printet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 17-01-10 18:13

Hvis du har et dokument med mange sider og kun vil udskrive 1 af siderne, så gør du det samme, altså hvis du vil udskrive side 7 så skriver fra side 7 til side 7, og kun side 7 bliver så printet, fint ikk?

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 17-01-10 19:10

Tak for svaret o.v.n.. Nu er jeg kommet i gang med det og vil øve mig lidt mere.Tak fordi du altid er så flink til at hjælpe.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-10 20:02

Selv tak - godt du fik løst problemet