/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Hjælp til fejlkode
Fra : goebbels
Vist : 753 gange
500 point
Dato : 17-01-10 13:14

Når jeg prøver at køre et VBSript får jeg nedenstående fejlkode på min maskine med XP Performance som er en slimversion af XP.
Scriptet kører fint på normal XP.
----------------------------------
Line: 27
Char: 1
Error: Not Supported
Code: 8004100C
Source: SWbemServicesEx
----------------------------------
Linie 27 er følgende
Set colMonitoredEvents = objWMIService.ExecNotificationQuery _

Hvordan installere jeg det nødvendige for at få det til at køre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-10 14:13

Installer en "normal" XP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-10 18:28

Det må da fortælle dig at VBSript kun kan køre i en fuld XP.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-10 19:00

Citat
Linie 27 er følgende
Set colMonitoredEvents = objWMIService.ExecNotificationQuery _

hvor er resten af linjen?

og er du sikker på at det der er linje 27?

det vil desuden gøre det lidt nemmere at hjælpe hvis du poster hele scriptet her

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-10 19:04

ahhhh, den var dum, det er jo mit script du henviser til, ikke
kigger lige på det

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 17-01-10 19:24
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-10 19:51

tror måske mere at det er wmi den er gal med, ville nok lige prøve denne jer:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d7ba3cd6-18d1-4d05-b11e-4c64192ae97d&displaylang=en

Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 18-01-10 17:26

Uden megen forstand på det, har jeg observeret et mellemrumsidst i linien:
Query _ (Query[mellemrum]_)
Det er måske den ikke understøttede "character"?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-10 22:37

linje 27 er ...LIDT længere:

Kode
Set colMonitoredEvents = objWMIService.ExecNotificationQuery _
("SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN " & ventetid & " WHERE TargetInstance ISA 'CIM_DataFile' and TargetInstance.Name='" & strfile & "'")

underscore betyder bare at linjen fortsætter neden under

prøv at hente notepad++ her: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

prøv så at åbne scriptet i den, så kan du se hvad jeg mener.
det gør det lidt nemmere at læse og overskue scripts

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-10 22:43

hovsa, det var jo ikke spørger der var inde der, sorry PeterLauridsen

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-10 10:11

Citat
Prøv at installere denne

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=47809025-d896-482e-a0d6-524e7e844d81

Mvh
CADmageren

den skriver jeg har en nyere version når jeg prøver

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-10 10:12

Citat
tror måske mere at det er wmi den er gal med, ville nok lige prøve denne jer:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d7ba3cd6-18d1-4d05-b11e-4c64192ae97d&displaylang=en

Den generere en logfil.. Skal jeg maile den til dig?

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-10 10:16

Citat
tror måske mere at det er wmi den er gal med, ville nok lige prøve denne jer:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d7ba3cd6-18d1-4d05-b11e-4c64192ae97d&displaylang=en

Jeg søgte på "SWb" som er fejl source
og dette kom frem i logfilen... Siger det nogen noget?
** Verifying WMI ProgID registrations.
.1154 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WBemscripting.SWBemlocator' instantiated'.
.1155 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemDateTime' instantiated'.
.1156 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemObjectPath' instantiated'.
.1157 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemSink' instantiated'.
.1158 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemLocator' instantiated'.
.1159 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemNamedValueSet' instantiated'.
.1160 09:55:54 (3) WMI object ProgID 'WbemScripting.SWbemRefresher' instantiated'.
.1161 09:55:54 (3) FW/ICS service is NOT INSTALLED.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 19-01-10 10:40

Så vid jeg lige kan google mig frem, kan dit problem skyldes manglende rettigheder - noget med at køre som domain admin og Group Policies

Prøv i en command promt at skrive "gpupdate", hvilket tvinger group policies igennem.

Du skrev at det kørte på en anden pc. Så alternativt starte med at køre en
"GPResult /h result.html" på begge maskiner, og derefter sammenligne de to result.html filer

Men en gpupdate burde gøre at begge maskiner er ens.

/cadmageren

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-10 10:48

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>gpresult /h
ERROR: Invalid Argument/Option - '/h'.
Type "GPRESULT /?" for usage.

C:\Documents and Settings\Administrator>gpresult

Microsoft (R) Windows (R) XP Operating System Group Policy Result tool v2.0
Copyright (C) Microsoft Corp. 1981-2001

Created On 19-01-2010 at 10:45:46

RSOP results for IBM-LAPTOP\Administrator on IBM-LAPTOP : Logging Mode
-----------------------------------------------------------------------

OS Type: Microsoft Windows XP Professional
OS Configuration: Standalone Workstation
OS Version: 5.1.2600
Domain Name: IBM-LAPTOP
Domain Type: N/A<Local Computer>
Site Name: N/A
Roaming Profile:
Local Profile: C:\Documents and Settings\Administrator
Connected over a slow link?: Yes

COMPUTER SETTINGS

Last time Group Policy was applied: 19-01-2010 at 10:44:27
Group Policy was applied from: N/A
Group Policy slow link threshold: 500 kbps

Applied Group Policy Objects
-----------------------------
N/A

The following GPOs were not applied because they were filtered out
-------------------------------------------------------------------
Local Group Policy
Filtering: Not Applied (Empty)

The computer is a part of the following security groups:
--------------------------------------------------------
BUILTIN\Administrators
Everyone
NT AUTHORITY\Authenticated Users

USER SETTINGS

Last time Group Policy was applied: 19-01-2010 at 10:44:27
Group Policy was applied from: N/A
Group Policy slow link threshold: 500 kbps

Applied Group Policy Objects
-----------------------------
N/A

The following GPOs were not applied because they were filtered out
-------------------------------------------------------------------
Local Group Policy
Filtering: Not Applied (Empty)

The user is a part of the following security groups:
----------------------------------------------------
Everyone
Debugger Users
BUILTIN\Administrators
BUILTIN\Users
NT AUTHORITY\INTERACTIVE
NT AUTHORITY\Authenticated Users
LOCAL

C:\Documents and Settings\Administrator>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 19-01-10 11:34

/H optionen er nok kun tilgængelig på Vista versionen. Men jeg kan da se, at du er admin bruger, så det er nok heller ikke problemet.
Og jeg kan jo også konstatere at det er en rimelig standalone pc. Så derfor giver Group Policies ikke så meget mening.

"Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)".
1. Har du checket din Event viewer for fejl?
2. Hvad med under Services i kontrolpanel. Prøv at se om servicen kører, og hvis ikke så prøv at starte den.

/CADmageren

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 25-01-10 00:36

"Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)".
det er ikke denne service der får problemet til at opstå.